محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

تغذیه برای پایین آوردن تب

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۳۱ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 350

افزایش حرارت بدن، تب نامیده می شود. تب به خودی خود یک بیماری محسوب نمی شود، بلکه نشانه ای از برخی ناراحتی های زمینه ای و به ویژه عفونت در بدن به حساب می آید. تب معمولا با علائم دیگری نظیر ریزش عرق، لرز، تشنگی، التهاب و قرمزی پوست، حالت تهوع، استفراغ و اسهال همراه است.
وجود تب به تنهایی الزاما نیاز به درمان ندارد، چراکه تب یکی از راه های طبیعی بدن برای مقابله با بیماری ها بوده و نباید مهار شود، مگر آنکه میزان آن بسیار بالا بوده و یا با علائم دیگری همراه باشد.

نیازهای تغذیه ای در صورت بروز تب

به مقدار فراوان آب مصرف شود:

یکی از واکنش های بدن نسبت به افزایش حرارت، تعریق یا عرق کردن است که باعث از دست رفتن مایعات بدن می شود. در صورت همراهی تب با اسهال و استفراغ، این از دست دادن آب بدن تشدید می یابد؛ پس برای پیشگیری از کاهش مایعات بدن در زمان بروز تب، روزانه حداقل ۸-۶ لیوان آب در برنامه غذایی روزانه قرار داده شود، نوشیدن تدریجی آبمیوه نیز به ویژه در کودکان توصیه می شود.
در نوزادان بروز تب می تواند به سرعت باعث از دست دادن آب شود، چرا که در آنها نسبت سطح به حجم بسیار بالاست و در نتیجه مقدار زیادی آب در طی تب از دست میدهند. در کودکان تب دار، تهیه محلول به وسیله پودر هیدراسیون (ORS) می تواند کمک کننده باشد.

در صورت بروز تب، میزان خوراکی خود را محدود نکنید:

هیچ گونه علت پزشکی مبنی بر اینکه باید در صورت بروز تب مصرف مواد غذایی را محدود کرد و یا غذای سرد میل شود وجود ندارد. با بروز تب و افزایش حرارت بدن، فرد به کالری بیشتری نیاز دارد؛ چراکه با بروز تب، میزان سوخت و ساز بدن افزایش می یابد و در نتیجه فرد باید میزان بیشتری انرژی و پروتئین دریافت کند تا انرژی از دست رفته و پروتئین تجزیه شده در بدن جبران شود.

در صورت وجود اسهال همراه با تب، از رژیم خوراکی حاوی موز، برنج، نان تست و مربای سیب استفاده شود:

در صورت اسهال، تا هنگامی که حرکات روده ای طبیعی و پایدار شود، مصرف غذای جامد منع می گردد و بعد از آن وعده های کوچک خوراکی نرم شده مانند موز رسیده، مربای سیب، نان تست، سوپ مرغ، برنج و تخم مرغ آب پز شده قابل استفاده می باشد.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری