محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دلایل استپ وزن چیست ؟

دسته‌بندی: تناسب اندام
تاریخ: ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
بازدید: 203

شما سخت تلاش کرده‌اید تا از یک رژیم غذایی سالم و کم کالری پیروی کنید و عادات ورزشی خود را بهبود ببخشید، و پاداش شما تماشای کاهش وزن و احساس بهتر شدن است؛ اما اکنون بدون آنکه دلیل آن را بدانید، ترازو از حرکت باز ایستاده است. شما به پلاتوی کاهش وزن رسیده‌اید. ناامید نشوید، آهسته شدن و حتی توقف کاهش وزن، طبیعی است. با درک عواملی که باعث کاهش وزن می‌شود، می‌توانید تصمیم بگیرید که چگونه پاسخ دهید و از رها کردن عادات سالم جدید خود اجتناب کنید. در این مطلب از غفاری دایت، می‌خواهیم به شما علت توقف وزن و رسیدن به مرحله پلاتو را بگوییم. چنانچه می‌خواهید بدانید «چرا با وجود رژیم وزن کم نمی‌کنم» یا “علت توقف وزن یا استپ وزنی بعد از یک دوره رژیم چیست؟!” بیایید 6 راه حل خروج و شکستن استپ وزن را بخوانیم. همچنین اطلاعاتی درباره رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزنی بدست بیاوریم.

 چرا با وجود رژیم وزن کم نمی‌کنم ؟!

توقف وزن یا استپ وزنی، در نهایت برای همه کسانی که سعی در کاهش وزن دارند، اتفاق می‌افتد. با این حال، بیشتر مردم وقتی برایشان اتفاق می‌افتد، شگفت زده می‌شوند؛ زیرا هنوز با احتیاط غذا می‌خورند و به طور منظم ورزش می‌کنند. واقعیت ناامید کننده این است که حتی تلاش‌های برنامه ریزی شده برای کاهش وزن نیز می‌تواند متوقف شود.

استپ وزن گاهی کاذب و گاهی واقعی است. استپ وزن کاذب یعنی این‌که عواملی که باعث شده است روند کاهش وزن‌تان کند و حتی متوقف شود، موقتی هستند و بعد از این‌که علت را پیدا کرده و برطرف کردیم دوباره شاهد کاهش وزن خواهیم شد. از عوامل کاذب استپ وزن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

عدم رعایت برنامه غذاییکاهش میزان فعالیت جسمانی دست کم گرفتن کالری‌های مصرفیوزن کشی غلطحبس شدن مایعات در بدنعلت استپ وزنی

در طی چند هفته اول کاهش وزن سریع، کاهش سریع وزن، طبیعی است و تا حدی به این دلیل است که وقتی کالری را کاهش می‌دهید، بدن در ابتدا با آزاد کردن ذخایر گلیکوژن، نوعی کربوهیدرات موجود در ماهیچه‌ها و کبد، انرژی مورد نیاز خود را دریافت می‌کند. گلیکوژن تا حدی از آب ساخته شده است، بنابراین وقتی گلیکوژن برای انرژی سوزانده می‌شود، آب آزاد می‌کند و در نتیجه باعث کاهش وزن می‌شود که بیشتر آب است؛ اما این تأثیر موقتی است.

با کاهش وزن، مقداری عضله همراه با چربی از دست می‌دهید. عضله به حفظ سرعت کالری سوزی (متابولیسم) کمک می‌کند. بنابراین با کاهش وزن، متابولیسم شما کاهش می‌یابد و باعث می‌شود کالری کمتری نسبت به وزن سنگین خود بسوزانید. متابولیسم کندتر شما کاهش وزن شما را کاهش می‌دهد، حتی اگر میزان مصرف کالری شما با زمان کاهش وزن، یکسان باشد. وقتی کالری‌هایی که می سوزانید با کالری‌هایی که می‌خورید برابری کند، به یک استپ وزنی می‌رسید. برای کاهش وزن بیشتر، باید یا فعالیت بدنی خود را افزایش دهید یا کالری مصرفی خود را کاهش دهید. استفاده از همان رویکردی که در ابتدا موثر بود، ممکن است کاهش وزن شما را حفظ کند، اما منجر به کاهش وزن بیشتر نخواهد شد.

این علت کم نشدن وزن در طب سنتی و طب مدرن است که سبب می‌شود وزن شما پایین بماند و افزایش وزن نداشته باشید؛ اما بیشتر از آن میزان کم نشود. به همین در این موارد نیازمند استفاده از راهکارهایی برای ادامه روند کاهش وزن هستید. برای آشنایی با رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزنی و همچنین راهکارهای بیشتر، ادامه مطلب را مطالعه نمایید.
چگونه استپ وزن را بشکنیم ؟!

هنگامی که به استپ وزنی رسیدید، ممکن است تمام وزنی را که در برنامه غذایی و برنامه ورزشی فعلی خود می‌خواستید کاهش دهید، از دست داده باشید. از خود بپرسید که آیا از وزن فعلی خود راضی هستید یا می‌خواهید بیشتر وزن کم کنید، در این صورت باید برنامه کاهش وزن خود را تنظیم کنید.

اگر علاقمند به کاهش وزن بیشتر هستید، این نکات را برای گذر از توقف وزن امتحان کنید:

1. مصرف کربوهیدرات را کاهش دهید!

تحقیقات تایید کرده‌اند که رژیم‌های کم کربوهیدرات برای کاهش وزن بسیار موثر هستند. در واقع، یک تحقیق بزرگ یک ساله، نشان داد که افرادی که ۵۰ گرم یا کمتر کربوهیدرات در روز مصرف می‌کنند، نسبت به افرادی که از رژیم‌های کاهش وزن سنتی پیروی می‌کنند، وزن بیشتری از دست داده‌اند. کاهش مصرف کربوهیدرات ممکن است به شما کمک کند تا زمانی که احساس ناامیدی می‌کنید، وزن شما دوباره در جهت درست حرکت کند.

اینکه آیا محدودیت کربوهیدرات منجر به “فایده متابولیک” می‌شود که باعث می‌شود بدن شما کالری بیشتری بسوزاند، سوالی است که همچنان بین متخصصان تغذیه و چاقی مورد بحث است. برخی از مطالعات کنترل‌شده نشان داده‌اند که رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات باعث افزایش چربی سوزی و سایر تغییرات متابولیکی که به کاهش وزن کمک می‌کنند، می‌شود، در حالی که مطالعات دیگر این اثر را نشان نداده‌اند. با این حال، رژیم‌های بسیار کم کربوهیدرات به طور مداوم نشان داده‌اند که گرسنگی را کاهش می‌دهند و احساس سیری را بیشتر از سایر رژیم‌ها تقویت می‌کنند. علاوه‌بر این، آنها باعث می‌شوند بدن شما کتون تولید کند که نشان داده شده است که اشتها را کاهش می‌دهد. این ممکن است باعث شود که ناخودآگاه کمتر غذا بخورید، و شروع دوباره کاهش وزن بدون گرسنگی یا ناراحتی را آسان تر می‌کند.

 

2. تعداد یا شدت ورزش خود را افزایش دهید!

تجدید رژیم ورزشی ممکن است به تغییر استپ وزنی و شروع کاهش وزن کمک کند. این به این دلیل است که متأسفانه با کاهش وزن، متابولیسم شما کاهش می‌یابد. با کاهش وزن، کاهش تدریجی میزان متابولیسم، می‌تواند ادامه کاهش وزن را بسیار دشوار کند. خبر خوب این است که نشان داده شده است که ورزش به مقابله با این اثر کمک می‌کند. تمرین مقاومتی باعث حفظ توده عضلانی می‌شود، که عامل اصلی تاثیرگذار بر میزان کالری سوزاندن شما در حین فعالیت و استراحت است. در واقع به نظر می‌رسد تمرینات مقاومتی موثرترین نوع ورزش برای کاهش وزن باشند.

سایر انواع فعالیت بدنی نیز نشان داده شده است که از کاهش سرعت متابولیک محافظت می‌کند، از جمله ورزش هوازی و تمرینات تناوبی با شدت بالا (HIIT). اگر در حال حاضر ورزش می کنید، ۱ تا ۲ روز بیشتر در هفته ورزش کنید یا شدت تمرینات خود را افزایش دهید، ممکن است به افزایش متابولیسم شما کمک کند.

3. هرچیز می‌خورید را ردیابی کنید!

گاهی اوقات، ممکن است به نظر برسد که شما آنقدر زیاد غذا نمی‌خورید، اما همچنان در کاهش وزن مشکل دارید. به طور کلی، محققان گزارش کرده‌اند که مردم تمایل دارند مقدار غذایی که می‌خورند را دست کم بگیرند. در یک مطالعه، افراد چاق حدود ۱۲۰۰ کالری در روز مصرف می‌کردند. با این حال، تجزیه و تحلیل دقیق مصرف آن‌ها در یک دوره ۱۴ روزه نشان داد که آن‌ها در واقع تقریباً دو برابر این مقدار را به طور متوسط ​​مصرف می‌کردند.

ردیابی کالری‌ها و درشت مغذی‌ها )پروتئین، چربی و کربوهیدرات( می‌تواند اطلاعات دقیقی در مورد میزان دریافتی شما ارائه دهد. این به شما امکان می‌دهد در صورت نیاز رژیم غذایی خود را اصلاح کنید. علاوه‌بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که ثبت میزان غذای مصرفی شما به تنهایی ممکن است تلاش‌های کاهش وزن شما را افزایش دهد.

4. برنامه غذایی مناسب و منظمی داشته باشید

طبق یک برنامه غذایی و رژیم غذایی درست و مطمئن می‌توانید صبحانه، ناهار، شام و میان وعده های خود را برای هفته برنامه ریزی کنید. همچنین در برنامه غذایی هفتگی خود  مطمئن شوید که میزان کالری خود را رعایت می کنید. همچنین تهیه یک لیست خرید هفتگی بر مبنای رژیم غذایی خود، می‌تواند برای شما مفید باشد.

 

5. مواد غذایی ناسالم را حذف کنید

هوس خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم امری طبیعی است و همه می‌دانیم این مواد غذایی ناسالم باعث چاقی می‌شوند. برای جلوگیری از وسوسه خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم مانند شکلات، بیسکوییت، چیپس  و نوشیدنی های گازدار شیرین بهتر است این مواد را در خانه نگه داری نکنید و در عوض یخچال خود را از تنقلات سالم مانند میوه، کیک برنجی بدون نمک، کیک جو دو سر، ذرت بو داده بدون نمک و آبمیوه طبیعی پر کنید.

 

6. نوشیدن مقدار  زیادی آب

درحالی که بسیاری از نوشیدنی‌های قندی و صنعتی انتخاب مناسبی در دوره رژیم لاغری برای کاهش وزن نمی‌باشد، تحقیقات معتبری تاثیر مثبت مصرف آب را نشان داده است. نوشیدن آب نه تنها بدن را هیدراته نگه می‌دارد بلکه از کاهش وزن به دلیل از دست رفتن آب بدن جلوگیری می‌کند. نوشیدن نیم لیتر آب باعث افزایش متابولیسم بدن تا 24 الی 30 درصد می‌شود.

رژیم شوک برای خارج شدن از استپ وزن

برای خروج از استپ وزنی، تفاوتی نمی‌کند که علت توقف وزن چه باشد، زیرا راهکارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌کنند این مرحله را پشت سر گذاشته و کاهش وزن را از سر بگیرید. با این وجود گاهی امتحان کردن این روش‌ها نیز نمی‌تواند تفاوتی که انتظار دارید را ایجاد کند و در نتیجه ناامید می‌شوید. در اینجور مواقع، مراجعه و کمک گرفتن از یک مشاور تغذیه حرفه‌ای به شما کمک می‌کند تا علت کم نشدن وزن در طب سنتی و مدرن را متوجه شده و در کنار آن استپ وزنی خود را بشکنید. بهاره غفاری، یکی از مجرب‌ترین مشاورین تغذیه است که رژیم‌های اصولی و سالمی ارائه می‌دهد که به شما کمک می نماید، بدون آسیب به سلامتی خود، توقف وزن را از بین برده و به نتیجه دلخواه برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی غفاری دایت کلیک کنید و چنانچه می‌خواهید، رژیم شکست استپ وزنی خود را دریافت نمایید، بر روی رژیم آنلاین من کلیک نمایید.

 

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری