محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دلایل چاق شدن در ناحیه شکم و پهلو

دسته‌بندی: تناسب اندام
تاریخ: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
بازدید: 78

دلایل تجمع چربی در ناحیه شکم و قرص لاغری تنوئید ریتارد اصل آلمان ۶۰ عددی
قبل از هر چیزی، باید بدانید چرا چربی‌ها در ناحیه پهلو و شکم تجمع پیدا می‌کنند. عوامل مختلفی بر افزایش تجمع چربی در این ناحیه تاثیرگذار هستند. برخی عوامل هیچ ارتباطی به سبک تغذیه شما ندارند. در ادامه برخی از این عوامل را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

1.پرخوری بیش از حد
یکی از مهم‌ترین دلایل تجمع چربی در ناحیه شکم و پهلو، پرخوری بیش از حد است. در چنین حالتی، کالری مصرفی، بسیار بیشتر از کالری مورد نیاز بدن است. مصرف انواع غذاهای سرخ شده، چربی‌های اشباع، خوراکی‌های حاوی قند و فرآوری شده، می‌تواند بر تجمع چربی در این ناحیه تاثیرگذار باشد.

2.عدم تحرک کافی
دلیل دیگر، عدم تحرک کافی یا نداشتن فعالیت فیزیکی است. همه افراد باید به صورت روزانه فعالیت فیزیکی داشته باشند. به عنوان مثال، می‌توانید پیاده‌روی کنید یا ورزش‌های هوازی مثل دویدن و یوگا انجام دهید. تمرینات ورزشی و تحرک، متابولیسم سوخت و ساز بدن را افزایش داده و بر بهبود روحیه نیز تاثیرگذار هستند.

3.کمبود خواب
کمبود خواب، از دیگر دلایل تجمع چربی در ناحیه پهلو و شکم است. زمانی که کمتر از ۸ ساعت در روز بخوابید، میزان ترشح هورمون لپتین که باعث ایجاد احساس سیری می‌شود؛ کاهش خواهد یافت. کاهش این هورمون، باعث می‌شود به صورت مداوم احساس گرسنگی داشته باشید و بیشتر غذا بخورید.

4.استرس و اضطراب
از مهم‌ترین عوامل چاقی و تجمع چربی در ناحیه پهلو و شکم، استرس است. استرس و اضطراب به صورت مستقیم بر ترشح هورمون کورتیزول تاثیر گذار است. کاهش ترشح این هورمون، باعث ایجاد احساس گرسنگی می‌شود. در نتیجه، فرد تمایل بیشتری برای مصرف غذاهای چرب و پرکالری خواهد داشت.

علاوه بر این، عوامل دیگری مثل مصرف برخی داروها، ژنتیک، سیگار کشیدن یا مسائلی مثل این بر چاق شدن تاثیرگذار هستند.
روش های لاغری شکم و پهلو
روش های لاغری شکم و پهلو
روش های لاغری شکم و پهلو
همانطور که گفته شد، روش‌های مختلفی برای لاغری شکم و پهلو مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه برخی از این روش‌ها را برای شما بیان می‌کنیم.

1.مصرف شکر را کاهش دهید
یکی از ساده‌ترین روش‌های لاغری شکم و پهلو، این است که مصرف شکر را کاهش دهید. بسیاری از ما به صورت روزانه مقدار زیادی کیک و شیرینی مصرف می‌کنیم که مستقیماً بر تجمع چربی در بدن تاثیرگذار است. اولین و مهم‌ترین نکته برای کاهش تجمع چربی در هر نقطه از بدن، دریافت یک رژیم غذایی سالم و حذف مواد غذایی ناسالم است.‌

اگر بدن شما به مواد غذایی شیرین احتیاج دارد، می‌توانید از توت خشک یا مویز استفاده کنید که شیرینی طبیعی دارند. شکر در بسیاری از انواع مواد غذایی مثل کلوچه، آبنبات، آبمیوه نوشابه و مواردی مثل این وجود دارد. افزایش قند خون علاوه بر اینکه باعث بروز بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود، چربی‌های شکم را نیز افزایش می‌دهد.

اما سوال مهم این است که چگونه این اتفاق می‌افتد؟ در بسیاری از مواد غذایی شیرین مثل عسل یا

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری