محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نکات خواندنی درباره آووکادو

تاریخ: ۲ دی ۱۳۹۹
بازدید: 260

آووکادو دارای بیست ویتامین و ماده معدنی شامل ویتامین های C، E، K، B1 ، B2، B3، B5، B6، پتاسیم، منیزیم، منگنز، مس، آهن و فولات می باشد. یک آووکادو با سایز متوسط، پس از پوست کندن و درآوردن هسته در حدود صد و پنجاه گرم وزن دارد. یک سوم یک آووکادوی متوسط یعنی حدود پنجاه گرم برای مصرف روزانه افراد بالغ مناسب است، زیرا تنها ۸۰ کالری انرژی دارد و باعث افزایش وزن نمی شود. اگرچه آووکادو دارای مزایای فراوان برای سلامتی می باشد، در خوردن آن نباید زیاده روی نمود، چون باعث افزایش وزن می شود (هر آووکادوی متوسط حدود ۲۵۰ کالری انرژی دارد). ضمنا آووکادو حاوی ویتامین A، D و ماده معدنی کلسیم نمی باشد، ولی اگر غذاها یا مکمل های حاوی این مواد با آووکادو مصرف شوند، جذب آنها افزایش می یابد. آووکادو همچنین حاوی مقادیر زیادی کاروتنوئید می باشد. کاروتنوئیدها می توانند در بدن به ویتامین A تبدیل گردند.
آووکادو به صورت طبیعی عاری از قند، سدیم و کلسترول می باشد، پس برای افراد دیابتی مضر نیست و با داشتن پتاسیم فراوان به کاهش فشارخون هم کمک می کند.

چربی های مفید (غیراشباع شده) موجود در آووکادو اگر جایگزین چربی های مضر (اشباع شده و یا ترانس) در رژیم غذایی گردند، می توانند باعث کاهش کلسترول LDL و افزایش کلسترول HDL خون گردند. پس این چربیها می توانند به سلامت سیستم قلبی – عروقی کمک نمایند. اگر آووکادو را در وعده ناهار مصرف نمایید، زودتر احساس سیری کرده و دست از غذا می کشید. پس بهتر می توانید یک رژیم غذایی کم کالری را رعایت کنید و به یک عصرانه مفصل نیازی نخواهید داشت. آووکادو همچنین دارای مقادیر زیادی فیبر و آب می باشد که حرکت مواد در دستگاه گوارش را تسهیل می کنند.

بخش زیادی از مواد مغذی آووکادو در قسمتهای سبز رنگ خارجی تر و نزدیک به پوست آن واقع شده اند. پس بهتر است به جای درآوردن مغز آووکادو با قاشق به روش زیر عمل نمایید. ابتدا آووکادو را کاملا از طول به دو نیمه ببرید و سپس با چرخاندن دو نیمه روی هم آنها را از هم جدا نمایید. هسته را با نوک چاقو و با کمترین فشار و آسیب به میوه جدا نمایید و سپس هر نیمه را مجددا از طول به دو تکه تقسیم نمایید. حالا پوست آووکادو را به راحتی و به آرامی به کمک دست از میوه جدا نمایید. پس بریدن آووکادو از عرض و خالی کردن آن با قاشق و یا پوست کندن آن، باعث از دست رفتن بهترین و مغذی ترین بخشهای آن می گردد.
هرگز قسمت چوبی مانند و قهوه ای در بالای آووکادو را برای امتحان رسیده بودن آن جدا ننمایید. با این کار نه تنها به رسیده بودن یا نبودن آووکادو پی نمی برید، بلکه باعث می شوید که هوا به داخل میوه وارد گردد و آن را به سرعت اکسید نموده و سیاه نماید. اگر آووکادو را طوری فشار دهید که پوست آن فرو رود، آن قسمت از میوه که در زیر قرار دارد، سیاه خواهد شد. به همین دلیل کمیسیون آووکادو کالیفرنیا از خریداران تقاضا می کند که از فشار دادن آووکادو و گذاشتن اثر انگشت بر آن جهت امتحان خودداری نمایند. توصیه آنها امتحان با کف دست با فشار بسیار ملایم است.

آووکادو تا زمانی که از درخت جدا نشود، حالت نرم و رسیده پیدا نمی کند. اگر آووکادویی که خریداری کرده اید هنوز نرم نیست، آن را بیرون از یخچال در آشپزخانه نگهداری کنید تا رسیده شود. برای تسریع در این کار می توانید یک سیب و موز در کنار آن قرار دهید. آووکادو رسیده را می توانید تا سه روز در یخچال نگه دارید، اگرچه هر چه زودتر آن را استفاده کنید، بهتر است. آووکادوی بریده شده به سرعت سیاه می شود. برای نگه داری نیمه بریده شده آووکادو برای نصف روز تا حداکثر یک روز، روی آن کمی آبلیمو بریزید و سپس آن را با سلفون به خوبی بپوشانید تا هوا به آن نرسد. سعی کنید که نیمه بدون هسته را زودتر استفاده کنید و قسمت هسته دار را در یخچال بگذارید.
صدها نوع آووکادوی متفاوت در جهان وجود دارند. یکی از عوامل مهم مرغوبیت آووکادو، درصد چربی یا اصطلاحا روغن موجود در آن است. مثلا آووکادوی Hass که بسیاری از کارشناسان آن را مرغوبترین در کالیفرنیا می دانند، دارای ۱۸ تا ۲۲ درصد چربی می باشد، در حالی که آووکادوی Fuerte که معمولا در درجه دوم مرغوبیت قرار می گیرد، دارای ۱۲ تا ۱۷درصد روغن می باشد.
از آووکادو به عنوان یک ماده غذایی سالم و خوشمزه در غذاهای کودکتان استفاده نمایید. آووکادو را به جای کره و مارگارین روی نان بمالید و میل نمایید، و یا از آن در درست کردن سس سالاد و یا Guacamole استفاده نمایید. Guacamole ترکیبی از آووکادو، گوجه، پیاز، فلفل سبز و پودر سیر می باشد. با در نظر گرفتن فواید فراوان آووکادو، شایسته است که این میوه در سبد غذایی خانواده گنجانده شود.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری