محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

تغذیه سالم تر در محیط کار

تاریخ: ۷ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 249
ما بیشترین سهم غذای روزانه خود را در محیط کارمان صرف می کنیم.بنابر خیلی مهم است که در انتخاب این بخش از مواد غذایی روزانه مان دقت بیشتری داشته باشیم.
ما بیشترین سهم غذای روزانه خود را در محیط کارمان صرف می کنیم.بنابر خیلی مهم است که در انتخاب این بخش از مواد غذایی روزانه مان دقت بیشتری داشته باشیم.

آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چند وعده از غذای روزانه را در محیط کار می خورید بیشتر ما وعده نهار را در محیط کار خود صرف می کنیم و بعضی وقتها هم میان وعده ای در ساعت 10 صبح یا حوالی عصر می خوریم.کسانی که برای رسیدن به محل کار خود مجبورند خیلی زود از خانه بیرون بیایند صبحانه را هم در محل کار میل می کنند.در مجموع نتیجه ای که گرفته می شود این است که ما بیشترین سهم غذای روزانه خود را در محیط کارمان صرف می کنیم.بنابر خیلی مهم است که در انتخاب این بخش از مواد غذایی روزانه مان دقت بیشتری داشته باشیم.

برای نهار چی بخوریم؟

برای خیلی از ما ناهار وعده اصلی غذایی محسوب می شود. وعده ای که غذای مصرفی آن باید انرژی مورد نیاز برای سرحال بودن و کارآیی ما ایجاد کند. اگر مواد غذایی شما شامل ترکیب خوبی از مواد غذایی حاوی کربوییدرات، مقداری پروتئین و مقدار کمی روغن از انواع سالمتر باشد می تواند در طول روز شما سرحال نگهدارد. ممکن است شما ناهار تان را از خانه می آورید یا در محل کار شما غذا فروخته می شود و یا اینکه غذا را از بیرون محل کار خریداری می کنید.

در هر صورت با داشتن کمی اطلاعات تغذیه ای همیشه این شانس را دارید که از میان امکان غذاهای مختلف ، انتخاب سالمی داشته باشید. انتخاب پرسهای کوچکتر غذا، انتخاب غذاهای با چربی و کالری کمتر و انتخاب آب به جای نوشابه های گازدار. فراموش نکنید غذاهای چرب شما را درساعات کاری بعداز ظهر خواب الوده می کنند.اگر پرس های غذا بزرگ است با همکارتان شریک شوید و یا بخشی از آن را با خود به منزل ببرید.در هر صورت مراقب وزن خود باشید به خصوص اگر کار شما از دسته کارهای بدون تحرک و به قول معروف پشت میز نشینی است.

اگر این شانس را دارید که در رستوران محل کار شما سالاد بار وجود دارد بهترین انتخاب سالادهای سبزیجات است: کاهو، خیار، گوجه فرنگی ، کلم قرمز و سفید به شرط آنکه خوب شستشو شده باشند . سالادهایی مانند سالاد ماکارونی یا سالاد الویه معمولا به دلیل داشتن سس زیاد پر کالری هستند. به جای سس از سرکه یا آبغوره و کمی روغن زیتون استفاده کنید.

اگر ازفست فودها خرید می کنید از فروشنده بخواهید سس سفید برایتان استفاده نکند و اگر امکان هست سیب زمینی کبابی را جایگزین سیب زمینی سرخ کرده کنید.در تهیه ی ساندویچ های تنوری روغن کمتری استفاده می شود. به هر حال مراقب باشید که استفاده از غذاهای فست فودی را تا آنجا که می توانید محدود کنید.

یک توصیه خوب و راحت این است که هرروز از خانه کمی میوه ، یا کاهو و هویج شسته شده و یا اگر دوست دارید کمی ساقه کرفس ،خیار گل کلم و … برای خودتان به سر کار بیاورید خوردن سبزی ها و میوه ها را در سر کار خود باب کنید و از همکارانتان بخواهید که آنها هم این کار را بکنند این مواد حاوی انواع ویتامین تازه مواد آنتی اکسیدان ، املاح ضروری و آب هستند و شما را سرزنده و سلولهای شما را سرشار از مواد مورد نیاز شان می کنند .

علاوه بر این با خوردن این میان وعده مغذی اشتهای شما به غذای ظهر که ممکن است باب میلتان نباشد و شرایط مناسبی نداشته باشد کمتر میشود . اگر این روش را در پیش گیرید فرایند پیری سلولی در شما کاهش میابد و ایمنی شما نیز افزایش پیدا میکند و کمتر بیمار می شوید .

اگر از خانه غذا می آورید کمی از غذای سالم شب را برای ناهار کناری بگذارید .اگر در روزهای تعطییل سبزی ها را بخرید و خوب شستشو کنید می توانید از آن برای سالاد بین هفته خود در محیط کار استفاده کنید.

میان وعده های خود را هوشمندانه انتخاب کنید

میان وعده ها بخش مهمی از یک رژیم غذایی روزانه سالم است.میان وعده ها به ثابت نگهداشتن قند خون و انرژی شما در طول روز کمک می کنند و از گرسنه شدن زیاد و پرخوری در وعده های اصلی جلوگیری می کنند. اگر این میان وعده ها خوب انتخاب شوند می توانند در کنار سه وعده اصلی غذایی تمام مواد مغذی مورد نیاز شما را فراهم کنند. حتما در برنامه غذایی روزانه میان وعده ها را وارد کنید.هر ماده غذایی که برای میان وعده انتخاب می کنید بهتر است حداکثر 200 کالری داشته باشد.

میوه ها اولین پیشنهاد برا ی میان وعده هستند.اگر در رستوران محل کار به شما همراه ناهار میوه داده می شود آن را برای میان وعده عصر نگهداری کنید.

اگر علاقه مند به مصرف بیسکوییت و شکلات هستید آنهایی را انتخاب کنید که سبوس بیشتری دارند.شکلات های کم شیرین هم انتخاب های بهتری هستند.

مورد نخود چی کشمش و آجیل انتخاب های خوبی هستند به شرط آنکه شور نباشند و حداکثر یک چهارم لیوان از آنها مصرف کنید.

سبزی های مانند هویج تازه هم می تواند میان وعده سالمی باشد.

البته لقمه های کوچک نان و پنیر و گردو یا نان و پنیر وسبزی هم انتخاب های ایرانی خوبی هستند.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری