محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

آشنایی با خواص ژلاتین (2)

تاریخ: ۱ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 245

فواید ژلاتین

۱بهبود سلامت پوست
کلاژن ماده ای است که ظاهر سالم و جوانی به پوست می دهد. با افزایش سن، به طور طبیعی کلاژن پوست کاهش می باید، که سبب شل شدن و چین و چروک پوست می شود. . از آنجا که ژلاتین یک منبع عالی کلاژن است ، می تواند یک روش طبیعی برای بهبود ظاهر پوست باشد.

۲تأمین پروتئین
یکی از مزایای ژلاتین این است که تقریبا دارای ۲ گرم پروتئین در هر نصف فنجان است. پروتئین یک درشت مغذی است که یعنی بدن نیاز به مقدار زیادی از آن دارد.برخی از منابع حیوانی پروتئین، حاوی مقادیر قابل توجهی چربی ناسالم هستند، اما ژلاتین منبع پروتئینی است که حاوی چربی نیست.

۳کمک به عملکرد گوارش
به عنوان مثال، گلایسین موجود در ژلاتین می تواند یک پوشش مخاطی سالم را در معده باعث شود و همچنین باعث ترشح شیره معده می شود که به هضم مناسب کمک میکند. بدون آنزیم های گوارشی کافی، مشکلات دستگاه گوارش مانند رفلاکس اسید می تواند ایجاد شود.همچنین، ژلاتین به آب متصل می شود و می تواند سبب تسهیل حرکت مواد غذایی در دستگاه گوارش شود
.

۴کاهش درد مفاصل
کلاژن موجود در ژلاتین می تواند درد مفصلی همراه با التهاب را کاهش دهد.

۵کمک به کنترل قند خون
اگر چه تحقیقات بیشتری لازم است ، اما یک مطالعه بالینی نشان داده است که گلایسین، که یکی از فراوان ترین اسیدهای آمینه موجود در ژلاتین است، می تواند سبب کنترل قند خون در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شود.

۶حفظ سلامتی استخوان‌ها
امینواسید لیزین، که در ژلاتین بصورت فراوان یافت می شود، باعث تقویت استخوان ها می شود. هم چنین به جذب کلسیم که برای استحکام استخوان ها لازم است نیز کمک می کند.از آنجا که بدن نمی تواند لیزین تولید کند، لازم است که مقدار کافی از طریق رژیم غذایی دریافت شود. افزودن ژلاتین به رژیم غذایی یک راه سالم برای مصرف لیزین است.

۷بهبود کیفیت خواب
ژلاتین با دارا بودن مقادیر فراوان گلایسین ، میتواند کیفیت خواب برخی افراد را بهبود بخشد. تنها چند قاشق غذاخوری از ژلاتین می تواند حدود ۳ گرم گلایسین را فراهم کند.

۸کمک به کاهش وزن
ژلاتین ممکن است به کاهش وزن کمک کند. هم چنین کمک می کند تا فرد احساس سیری کند و احتمال زیادخوردن را کاهش می دهد.همچنین می تواند نقش مهمی در کنترل هورمون های مرتبط با گرسنگی ایفا کند.با این حال،  اغلب در آبنبات های جویدنی و پاستیل های با محتوای قند بالا یافت می شود که بهتر است از منبع غذایی حاوی ژلاتین با قند کم استفاده شود.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری