محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

آیا تخم مرغ برای مبتلایان به نقرس مضر است؟

تاریخ: ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 243
 تخم مرغ حاوی مقدار کمی پورین است، پس انتظار می رود که اسید اوریک خون را افزایش ندهد.غذاهایی که حاوی پورین بالایی هستند سبب افزایش اسید اوریک می شوند. اما در مورد تخم مرغ وضعیت متفاوت است.

اگر شما مبتلا به نقرس هستید احتمالا نگرانید که آیا تخم مرغ برای نقرس مضر است یا خیر؟

تخم مرغ حاوی مقدار کمی پورین است، پس انتظار می رود که اسید اوریک خون را افزایش ندهد.(غذاهایی که حاوی پورین بالایی هستند سبب افزایش اسید اوریک می شوند)؛ ولی باید گفت که تخم مرغ بطور گیج کننده ای باعث افزایش اسید اوریک و درد نقرس می شود، بطوری که بعضی بیماران بعداز خوردن تخم مرغ از مشکلات بیشتری در راه رفتن و ایستادن و حتی گرفتن یک شئ شکایت می کنند.

اسیدیته فاکتوری مهم در تاثیر غذا برافزایش درد نقرس

بعضی از بیماران، بطور جدی پس از خوردن تخم مرغ رنج می کشند و تعدادی هم بگونه ای دیگر به تخم مرغ واکنش نشان می دهند. یکی از نکات مهمی که در تحقیقات بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، میزان اسیدیته تخم مرغ است.

بررسی ها نشان داده که میزان رنج ایجاد شده در بیماری نقرس، با اسیدیته غذا رابطه مستقیم دارد. به عبارتی هر چه میزان اسیدیته غذا بیشتر باشد، درد بیشتری در بیماران ایجاد می شود.
در این تحقیقات چگونگی مصرف تخم مرغ و تخم انواع ماکیان نیز مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد که اسیدیته زرده تخم مرغ بیشتر بوده و سفیده آن اسیدیته ی کمتری دارد.
. بنابراین به بیماران توصیه می گردد که مصرف تخم مرغ را محدود کرده و فقط از سفیده ی آن استفاده نمایند.
همچنین تخم اردک، تخم بلدرچین، تخم بوقلمون و تخم غاز اسیدی تر از تخم مرغ هستند. بنابراین در صورت الزام برای بیماران نقرسی، مصرف تخم مرغ بهتر از تخم سایر ماکیان می باشد.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری