محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

آیا لیمو ترش برای بیماران مبتلا به دیابت مضر است؟

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 247

باورر نادرست تغذیه ای: لیمو ترش حاوی قند بالایی است و برای بیماران دیابتی مضر است.
 
 
 
متن پاسخ:
در پاسخ باید گفت همه میوه ها و سبزیجات به درجاتی حاوی قند هستند لیموترش نیز از این قاعده مستثنی نیست. این میوه حاوی ترکیبی از گلوکز و فروکتوز میباشد که قند خون را به آرامی تغییر میدهد ضمنا لیمو ترش در مقدار معمول مصرفی حاوی قند بالایی نیست و این باور که این میوه برای افراد دیابتی مضر است باور غلطی است. دکتر حاجی فرجی متخصص تغذیه و رییس پیشین انجمن تغذیه ایران در این باره میگوید: قند موجود در میوه ها به ویژه مرکباتی که حاوی ویتامینهستند اگر به اندازه مصرف شوند، برای افراد دیابتی مانعی ندارند زیرا قند خون را به آرامی تغییر میدهند و لذا سطح ترشح انسولین برای مبتلایان دیابت نوع دو که انسولینشان کم و یا به طور نامناسبی ترشح میشود افزایش می یابد.
 
 
همچنین لیمو ترش حاوی ویتامینC، پلی فنولها و آنتی اکسیدانهاست که در تقابل با رادیکالهای آزاد سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان عاملی برای پیشگیری از سرطانها می باشد. دکتر کیمیاگر نیز در پاسخ به این سوال خاطر نشان کرده است که این میوه برای بیماران دیابتی مضر نیست و این بیماران باید به صورت کنترل شده رژیم مناسب غذایی را در نظر بگیرند.
در تکمیل سخنان اساتید بزرگ تغذیه، این میوه عمدتا در طول روز به عنوان چاشنی استفاده میشود و در مقدار معمول مصرفی در رژیم غذایی بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمیکند و ضمن اینکه به دلیل محتوای بالای آنتی اکسیدان آن از عوارض متعاقب دیابت پیشگیری میکند.
 

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری