محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

آیا مرغ را با هورمون پرورش می دهند؟

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 187
امروزه با توجه به اصلاح نژاد های صورت گرفته بر طیور، متناسب با خوراک مصرفی آن ها، افزایش وزن بدن در جوجه گوشتی در بازه زمانی کوتاه (45 روز) صورت می گیرد.
حال آنکه در این میان افرادی که آشنایی کافی با امر تغذیه و اصلاح نژاد طیور تجاری ندارند تصور می کنند رشد چشم گیر طیور در این مدت کوتاه در نتیجه مصرف هورمون رشد می باشد. لذا در مقاله حاضر به طور اجمالی به مهم ترین دلایل عدم استفاده از این هورمون در صنعت طیور می پردازیم:
استفاده از این هورمون هزینه تولید و پرورش طیور را چندین برابر افزایش می دهد به طوریکه حتی اگر مقدار ناچیزی از این هورمون در طیور استفاده شود هزینه پرورش چندین مرتبه افزایش پیدا میکند. به عبارتی هزینه این هورمون از ارزش یک مرغ چندین برابر بیشتر می شود.
با توجه به سرعت رشد بالای طیور تجاری که در نتیجه تغذیه و اصلاح نژاد آن ها صورت گرفته است اگر بخواهیم سرعت رشد طیور را فرضا با مصرف این هورمون افزایش دهیم، جوجه های گوشتی دچار آسیت و مرگ ناگهانی( سکته) خواهند شد، لذا تلفات به طرز چشم گیری افزایش پیدا می کند.
هورمون رشد جزء استروئیدهای آنابولیک می باشد. مشابه هورمون تستوسترون که برای افزایش حجم عضلات ورزشکاران انجام می شود و تنها با فعالیت بدنی سخت موثر خواهد شد. حال آنکه ماکیان چندین هزار سال است که قادر به پرواز نمی باشند لذا فعالیت فیزیکی توسط عضلات آن ها صورت نمی گیرد. بنابراین با فرض تزریق این هورمون عملا شاهد اثر گذاری این هورمون نخواهیم بود.
هورمون رشدی برای طیور تاکنون توسط هیچ شرکت تجاری تولید نشده است
شایعه استفاده از هورمون رشد در جوجه های گوشتی تنها یک باور کذب و قدیمی در میان مردم می باشد که متاسفانه به دلایل عدم آگاهی فنی در حیطه ژنتیک و تغدیه طیور در میان مردم رواج پیدا کرده است.
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری