محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

ایمنی غذایی وظیفه همگانی

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 204
به دلیل اهمیت غذا که اصلی ترین نیاز بشر است امسال دو رویداد  توسط فائو برنامه ریزی شد که یکی از آنها روز جهانی ایمنی غذایی (food safty )  است.
این پویش فائو  که در هفتم ماه   June در مورد ایمنی غذا برگزار شد  دومین پویش است که از سال 2019 تا کنون روی آن کار می کند هدف اصلی این پویش پیشگیری ،شناسایی و مدیریت بیماریهای ناشی از غذاست  که مرتبط  و کمک کننده به امنیت غذایی ، سلامت انسان ، رونق اقتصادی ، کشاورزی ، دسترسی به بازار ، گردشگری و توسعه پایدارست .
 پس از موفقیت در اولین جشن در سال 2019 ، امسال نیز WFSD خواستار تقویت تعهد در جهت ارتقا سطح ایمنی مواد غذایی است  که توسط کنفرانس آدیس آبابا و مجمع ژنو در سال 2019 تحت چتر “آینده ایمنی مواد غذایی” ارائه شده است ،. سازمان جهانی بهداشت نیز  با همکاری سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد FAO تلاش های کشورهای عضو برای بزرگداشت روز جهانی ایمنی غذا را تایید و  تسهیل می کند. 
فائو  با انتخاب تم جالب  : Food safety, everyone’s business”    ” مراقبت از ایمنی غذا ، وظیفه همه است ”  تلاش می کند اهمیت ایمنی غذایی از مزرعه تا سفره را که بخش های مختلفی در آن دخیل هستند دعوت کند که باید پویشی همگانی برای  آگاهی جهانی برپا کرد  و از کشورها و تصمیم گیرندگان ، بخش خصوصی ، جامعه مدنی ، سازمان های سازمان ملل و عموم مردم می خواهد که  آنرا به عنوان وظیفه خود مورد توجه قرار دهند .

ایمنی غذا مسئولیت مشترک بین دولت ها ، تولیدکنندگان و مصرف کنندگان است.

همه باید بدانند که  از مزرعه  تا سفره  نقشی دارند و باید آن نقش را جدی بگیرند  تا اطمینان حاصل شود که غذایی که مصرف می کنیم ایمن است و به سلامتی ما آسیب نمی رساند. در پویش  روز جهانی ایمنی غذا WHO ،  نیز تلاش های خود را برای  به  جریان  انداختن ایمنی مواد غذایی در دستور کار قرار داده است  و کاهش بار بیماری های منتقله از غذا در سطح جهان دنبال می کند.
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری