محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

تاثیر کیوی بر کبد چرب

تاریخ: ۵ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 274
شواهد زیادی وجود دارند که نشان می‌دهند ما تحت تاثیر رژیم غذایی هستیم که مادرانمان در دوره بارداری داشته‌اند؛ و در صورتی‌که آنها در این دوران رژیم غذایی چرب داشته باشند در آینده با مشکلاتی مانند کبد چرب غیر الکلی و اضافه‌وزن روبرو خواهیم شد. یک مطالعه جدید راهی برای پیشگیری از ابتلا به کبد چرب یافته است.
محققان دریافته‌اند که ترکیب موجود در کیوی، کرفس و پاپایا کهpyrroloquinoline quinone (PQQ)نامیده می‌شود از بروز بیماری کبد چرب غیرالکلی در موش‌هایی که مادرانشان در دوره بارداری با رژیم‌غذایی چرب تغذیه شده‌بودند جلوگیری می‌کند.نتایج این مطالعه در مجله Hepatology Communications به چاپ رسید.

کبد چرب غیرالکلی حالتی است که در آن چربی در کبد ذخیره می‌شود اما نه به دلیل مصرف الکلاین بیماری 30 الی 40 درصد بزرگسالان در آمریکا را تحت تاثیر قرار می دهد و از این رو جزو علل شایع بیماری‌های کبدی محسوب می‌شودچاقی، سطوح بالای کلسترول و تری گلیسیرید و پرفشارخون از اصلی ترین دلایل بروز این بیماری هستند و همه این مشکلات در اثر رژیم پرچرب حاصل می‌شود. اما این مشکلات تنها به تغذیه خودمان مربوط نمی شوند بلکه رژیم غذایی مادران در دوران بارداری  نیز زمینه‌ساز بروز چنین بیماری‌هایی در دوران بزرگسالی می‌شود.
 
در سال‌های اخیر مطالعات زیادی نشان داده‌اند که تغذیه نامناسب مادر در دوره بارداری می‌تواند تاثیرات منفی بر روی سلامت جنین داشته باشد. بطور مثال ریسک ابتلا به سرطان سینه در فرزندان و حتی نوه‌های مادرانی که رژیم پر چرب در حین بارداری داشته‌اند بیشتر از سایرین می‌باشند.هم‌چنین رژیم غذایی نامناسب و نامطلوب مادر در دوران بارداری سبب تغییر ساختار باکتری های موجود در روده نوزاد می‌شوند و در آینده منجر به بروز اضافه‌وزن و بیماری‌های مرتبط با آن می‌شوند. درواقع چاقی مادر یک محیط التهابی در داخل رحم به وجود می آورد که منجر به ایجاد اختلال در سیستم ایمنی ذاتی نوزاد و باکتری‌های موجود در روده شده و احتمال ابتلا به  کبد چرب را افزایش می‌دهد.

نتایج یک مطالعه نشان داد که مکمل یاری با PQQ در موش‌های باردار چاق از تجمع چربی در کبد موش های نوزاد جلوگیری میکند.PQQ  ترکیبی است که در موادغذایی گیاهی مانند کیوی، فلفل سبز، کرفس، جعفری و شیر مادر وجود دارد. این ترکیب نوعی آنتی اکسیدان است که می‌تواند از بدن در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت کنددر این مطالعه محققان ابتدا موش‌های باردار را با رژیم غذایی غربی و پرچرب تغذیه کردند و مشاهده کردند که نوزادان متولد شده از این موش‌ها وزنشان حدود 56 درصد بیشتر از موش‌هایی بود که مادرانشان رژیم غذایی طبیعی داشتند. همچنین تغییراتی در باکتری های روده ای این نوزادان مشاهده شد که با نوعی بیماری کبدی در ارتباط بود. اما در موش‌های متولد شده از مادرانی که در کنار رژیم‌غذایی پرچرب، مکمل  PQQهم دریافت کرده بودند هیچ اثری از بیماری کبدی دیده نشد و وزن نرمالی نیز داشتند.

با اینکه PQQ به صورت یک مکمل غذایی قابل مصرف است اما اشخاص باید از مصرف خودسرانه آن خودداری کنند و پیش از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنند.

www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری