محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

توصیه های تغذیه ای برای کاهش تری گلیسیرید

تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 199
در انتخاب سبزیجات دریافتی به این نکته توجه کنید که سبزیجات نشاسته ای مثل نخود فرنگی و ذرت را باید محدود کنید. بدن مقادیر مازاد نشاسته را به چربی تبدیل می کند. بنابراین شما می توانید در این نوع گروه غذایی از سبزیجاتی مثل خانواده کلم، قارچ، کلم برگ و سایر سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید.

افزایش چربی های خون می تواند در دراز مدت عوارضی مانند بیماری های قلبی و عروقی ، چاقی و … ایجاد کند. افزایش تری گلیسرید همچنین می تواند به ایجد کبد چرب منجر شود. برای کاهش تری گلیسیرید خون نقش تغذیه مناسب نقشی کلیدی است و رعایت تغذیه سالم راهکاری است که می تواند عوارض ناشی از افزایش تری گلیسیرید را کنترل کند.در زیر به برخی از توصیه های تغذیه ای برای کاهش تری گلیسیرید اشاره می کنیم.

محدود کردن سبزیجات نشاسته ای

: در انتخاب سبزیجات دریافتی به این نکته توجه کنید که سبزیجات نشاسته ای مثل نخود فرنگی و ذرت را باید محدود کنید. بدن مقادیر مازاد نشاسته را به چربی تبدیل می کند. بنابراین شما می توانید در این نوع گروه غذایی از سبزیجاتی مثل خانواده کلم، قارچ، کلم برگ و سایر سبزیجات غیر نشاسته ای استفاده کنید.

انواع لوبیا :

لوبیا ها فیبر دارند و علاوه بر این حاوی مواد مغذی دیگری نیز می باشند. با وجود این اگر آن ها همراه با شکر یا گوشت های چرب پخته شوند، گزینه خوبی نیستند. برچسب روی قوطی میتواند به شما بگوید که حاوی چه موادیست و چقدر شکر و چربی دارد. میتوانید از لوبیاهای سیاه که منبع خوبی از فیبر و پروتئین و فاقد چربی های اشباع و قندهای افزودنی هستند استفاده کنید.

مراقب میوه ها باشید :

شک نکنید؛ میوه ها گزینه مناسبی هستند، به ویژه اگر جایگزین میان وعده های ناسالمی مثل کیک یا شیرینی شوند. با وجود این، هنگامی که مقادیر تری گلیسیرید خون بالاست میزان دریافت میوه ها باید کاهش و به 3-2 واحد در روز محدود شود. به عبارت دیگر در این شرایط باید از دریافت بیش از حد قند میوه نیز پرهیز شود. توجه داشته باشید که اگر میوه خشک مصرف میکنید سروینگ سایز آن کوچکتر است .

محدود کردن غذاهای نشاسته ای :

خوردن مقادیر زیاد پاستا، سیب زمینی یا غلات موجب افزایش مقادیر تری گلیسیرید خون می شود به دلیل این که بدن مازاد کربوهیدرات دریافتی را به چربی تبدیل می کند. توصیه می شود این گروه غذایی را در حد مناسب دریافت کنید. یک برش نان، 3/1 لیوان برنج یا پاستا و یا نصف لیوان سیب زمینی یا بلغور جو دوسر پخته شده معادل یک واحد کربوهیدرات است.

محدود کردن نوشیدنی های شیرین :

نوشابه، آب میوه و یا چای شیرین شده میتوانند شما را با مشکل مواجه کنند.پس بیشتر از یک فنجان ( 240 سی سی ) از این نوشیدنی های شیرین در طول روز مصرف نکنید.

عسل و شیره خرما :

شاید فکر کنید که عسل و سایر شیرین کننده های طبیعی مثل شهد توت یا شیره خرما بهتر از قند ها و شیرین کننده های تصفیه شده هستند. با وجود این، آن ها شبیه شکر می توانند موجب افزایش مقادیر تری گلیسیرید خون شوند. هنگامی که مقادیر تری گلیسیرید خون بالا است بهتر است دریافت هرنوع قند حتی اگر طبیعی باشد نیز کاهش یابد و محدود شود.

محدودیت دریافت چربی های اشباع و ترانس :

هنگامی که مقادیر تری گلیسیرید خون بالا است، دریافت چربی های اشباع شامل کره، مارگارین، روغن های هیدروژنه، روغن نارگیل و … در رژیم غذایی باید محدود شود. بهتر است به جای این نو ع چربی ها از روغن زیتون و کانولا و گردو و بذر کتان استفاده کنید. با وجود این فراموش نکنید که کالری حاصل از انواع چربی ها و روغن ها با یکدیگر یکسان است. یک گرم از آن ها 9 کیلوکالری دارد. تفاوت آن ها در ترکیب اسیدهای چرب موجود است. بنابراین بهتر است روغن های خوب توصیه شده را نیز در حد اعتدال مصرف کنید. از مصرف گوشت های پر چرب نیز بپرهیزید، و تا آنجا که امکان دارد چربی آن را جدا کنید.
 

الکل : شما ممکن است فکر کنید الکل برای قلب شما مفید است، اما مقادیر زیاد آن میتواند سطوح تری گلیسیرید را افزایش دهد.که این بدلیل قندهاییست که بطور طبیعی در الکل وجود دارند.

کنسرو ماهی در روغن : ماهی برای سلامت قلب شما مفید است اما هنگام خرید کنسرو ماهی توجه کنید که بسته بندی شده در روغن نباشد. و بهتر است از کنسروهای ماهی بسته بندی شده در آب استفاده کنید.

نارگیل : امروزه شیر نارگیل، آب نارگیل، تکه های نارگیل و روغن آن مرسوم شده اند. بعضی محققان عقیده دارند نارگیل برای سلامتی مفید است ، با این حال سرشار از چربی های اشباع نیز میباشد.پس قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنید.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری