محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

جو دو سر در رژیم غذایی

تاریخ: ۶ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 278
جوی دو سر از خانواده غلات و از نظر ظاهری بسیار شبیه به جوی معمولی است. جوی دوسر معمولا به صورت کامل مصرف می شود و از آن در شکل کامل، خرد شده یا جوپرک می توان به طرق مختلف در آشپزی استفاده کرد. 
جوی دو سر از خانواده غلات و از نظر ظاهری بسیار شبیه به جوی معمولی است. جوی دوسر معمولا به صورت کامل مصرف می شود و از آن در شکل کامل، خرد شده یا جوپرک می توان به طرق مختلف در آشپزی استفاده کرد. 
با سرد تر شدن هوا، صبحانه های گرم و لذیذ جای خود را به نان و پنیر و مربا و دیگر صبحانه های سنتی ایرانی می دهند. یکی از گزینه های ممکن، تهیه صبحانه از جوی دو سر است. جوی دو سر که غلات کامل محسوب می شود و حاوی مقادی رزیادی فیبر خوراکی محلول است، می تواند کلسترول بد را کاهش داده و به هضم بهتر غذا کمک کند. فیبر قابل حل همچنین باعث می شود با حجم مساوی از غذا احساس سیری بیشتری داشته باشید.
البته استفاده از جوی دو سر تنها محدود به تهیه صبحانه های گرم زمستانی نمی شود. این ماده غذایی فواید مختلفی دارد و مدت هاست جایگاه خود را به عنوان یک ماده مغذی و کارآمد در رژیم غذایی بشر ثابت کرده و می تواند تقریبا همه جا جایگزین گندم شود!

جوی دوسر با فراوری های مختلف خواص و ترکیبات یکسان دارند

جوی دوسر به اندازه غلات دیگر مثل گندم و ذرت شهرت ندارد و اغلب با گیاه جو که ظاهر و حتی اسم مشابهی (در فارسی) دارد اشتباه گرفته می شود. حتی برخی تصور می کنند این ماده غذایی از نظر ارزش غذایی کم ارزش تر است یا اشکال مختلف آن از نظر ارزش غذایی متفاوت هستند. ولی در حقیقت جوی دوسر کامل، خرد شده یا جوی دوسرپرک هیچ تفاوتی از نظر ارزش غذایی ندارند. تمامی انواع جوپرک غلات کامل محسوب شده و فیبر و پروتئین قابل توجهی در خود دارند. جوی دوسر صرف نظر از نحوه تهیه آن همیشه ویتامین ها و مواد معدنی خود را حفظ می کند. در واقع تنها تفاوت اشکال مختلف جوی دو سر شکل ظاهری و سادگی استفاده از آنهاست.

ترکیب با گوشت

یکی از راهکار های چسبنده تر کردن و تغییر بافت گوشت و انواع غذاهای گوشتی، استفاده از جوی دو سر است. کافی است نیم فنجان جوی دو سر پخته شده را هنگام تفت دادن گوشت به ماهیتابه اضافه کنید. به طور مثال می توان از این تکنیک برای تهیه سس پاستا استفاده کرد.

جایگزین خوب پودر نان خشک

در تهیه برخی غذاها برای ایجاد قوام یا طعم بیشتر از نان خشک پودر شده استفاده می شود. به طور مثال برخی برای تهیه کوفته گوشت یا گوشت قالبی (میت لوف) از این تکنیک استفاده می کنند. همین کار را می توان با اضافه کردن جوی دو سر انجام داده تا علاوه بر تغییر بافت و قوام، از مزایای آن، مثل فیبر خوراکی بالا، بهره برد.

جوی دوسر بدون گلوتن است

جوی دوسر به صورت طبیعی بدون گلوتن است. هر چند محصولاتی که بر پایه جوی دوسر تهیه می شوند یا بسته بندی های جوی دوسر در فروشگاه ها ممکن است ترکیبات اضافه و حاوی گلوتن داشته باشند. همچنین در بسیاری از کارخانه ها، فرآیند فرآوری جوی دو سر و دیگر غلاتی که حاوی گلوتن هستند در یک محل انجام می شود و به این صورت جوی دو سر به طور ناخواسته به گلوتن آلوده می شود.  بنابراین کسانی که به دلیل بیماری سلیاک یا بیماری های دیگر مجبورند از مصرف گلوتن خود داری کنند می توانند از جوی دو سر غیر فراوری شده یا محصولات جوی دوسر که به صورت مشخص بدون گلوتن بودن آن را مشخص کرده اند، استفاده کنند.

تهیه آرد از جوی دوسر

مانند دیگر غلات، جوی دو سر را می توان آسیاب کرده و به شکل آرد مصرف کرد. آرد حاصل یک آرد کامل و با مصرف عمومی خواهد بود که از تهیه مافین و نان گرفته تا شیرینی پزی می توان مورد استفاده قرار گیرد. برای تهیه یک فنجان آرد جوی دو سر باید 1.3 فنجان جوی دو سر استفاده شود.

ترکیب با اسموتی

جوی دو سر یکی از ترکیباتی است که برای تغلیظ و تغییر بافت اسموتی ها و نوشیدنی ها استفاده می شود. کافی است هنگام تهیه اسموتی نیم فنجان جوی دو سر پخته شده به آن اضافه شود.

جوی دو سر پرک نیازی به پختن ندارد

از آن جا که جوی دو سر پرک از قبل تحت دمای بالا و بخار قرار گرفته است، پخته شده محسوب می شود و نیازی به پخت مجدد ندارد. به طور مثال می توان مقداری جوی دوسر پرک را به همراه شیر و مقادیری میوه  و شکر در مخلوط کن ریخته و یک نوشیدنی کامل به دست آورد. البته روش مرسوم تر آن است که این مایع غلیظ فریز شده و به عنوان نوعی بستنی مصرف شود.
منبع: webmd.com
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری