محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

خوردن پنیر هوش را کم می کند؟

تاریخ: ۸ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 205
برخی تصور می کنند خوردن پنیر سبب کاهش هوش می شود، در حالی که اين یک باور اشتباه است. 
پنیر یک ماده غذایی غنی از پروتئین و کلسیم است و به همین دلیل ماده غذایی با ارزشی محسوب می شود. در عین حال یک ماده خیلی خوب برای تأمین لبنیات مورد نیاز بدن است.
مقدار پروتئین موجود در پنیر بالاست و كيفيت بالايي دارد و تقریبا دارای تمامی اسید آمینه های ضروری مورد نیاز بدن است.
اگرچه مصرف پنیر در كنار سبزیجاتی مانند خیار و گوجه، مغز گردو، كنجد و بادام، ترکیب کاملی خواهد بود، اما بدين معني نيست كه مصرف پنير به تنهايي سبب كم هوشي مي شود. چرا که گردو یا بادام تنها یک کامل کننده خوب هستند و چنانچه پنیر به طور خالص مصرف شود هیچ لطمه ای به بدن نمی زند.
مهم این است که تعادل بین کلسیم و فسفر در برنامه غذایی حفظ شود. چرا که اگر از منابعی که از کلسیم غنی بوده مانند پنیر استفاده شود و از مواد دارای فسفر، آهن و سایر املاح مهم استفاده نکنیم تعادل بدن به هم می خورد.
تاکنون شواهد علمی مبنی بر این موضوع که اگر پنیر زیاد مصرف شود هوش انسان آسیب می بیند مشاهده نشده است.
اگر این تعبير درست بود، فرانسوی ها و ایتالیایی ها که بیش از ۱۰۰ نوع پنیر دارند، باید دارای ضریب هوشی پایینی می بودند، ولی این طور نیست چون واقعیت آن است که خوردن پنیر در حد اعتدال مشکلی را برای افراد ایجاد نمی کند بنابراين از اين ماده ي غذايي سرشار از پروتئين بهره ببريد.
لازم به ذكر است تعداد كمي از افراد با مصرف لبنيات و پنير ممكن است دچار درد مفاصل شوند، در اين دسته افراد به جاي حذف كامل لبنيات، توصيه مي كنيم مصرف پنير در كنار موادي مانند زيره، سياهدانه، گردو و كنجد باشد تا اين عارضه مرتفع گردد. 
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری