محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دارچین برای کنترل قند خون در دیابتی‌ها

تاریخ: ۲۴ دی ۱۳۹۹
بازدید: 251
مطالعات جدید نشان می دهد که احتمالا دارچین می‌تواند به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک کرده و پیشرفت دیابت نوع دو را کندتر کند.
مطالعات جدید نشان می دهد که احتمالا دارچین می‌تواند به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک کرده و پیشرفت دیابت نوع دو را کندتر کند.
طبق مقاله‌ای که در مجله Journal of the Endocrine Society به چاپ رسیده، به نظر می‌رسد دارچین می‌تواند به کنترل قند خون در افراد دیابتی کمک کرده و پیشرفت دیابت نوع دو را کندتر کند. تخمین‌ها نشان می‌دهد در کشور ایالات متحده آمریکا به‌تنهایی در حدود 90 میلیون نفر دچار پیش دیابت هستند. این وضعیت زمانی ایجاد می‌شود که قند خون از سطح طبیعی بالاتر باشد. متأسفانه این عارضه نهایتاً ممکن است به دیابت نوع 2 منجر شود. به همین دلیل تشخیص به‌موقع و زودهنگام پیش دیابت برای پیش گیری از ابتلا به دیابت نوع دو بسیار اهمیت دارد. هر چند این کار بسیار چالش بر انگیز است.
در مطالعه مذکور، تأثیر مصرف دارچین بر روی بیماران مبتلا به دیابت طی 12 هفته بررسی شد. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد دارچین قابلیت کنترل و کمک به حفظ ثبات سطح قند خون در بیماران را دارد. البته باید توجه داشت که مدت زمان این مطالعه تنها 12 هفته یا به عبارتی، 3 ماه بوده است و مطالعات بیشتر برای بررسی نحوه و میزان اثر گذاری دارچین در طولانی مدت برای تثبیت سطح قند خون بیماران مبتلا به دیابت 2 مورد نیاز است.
در این مطالعه 51 بیمار مورد مطالعه گرفتند. این افراد به‌صورت تصادفی انتخاب شده و به آن‌ها مکمل دارچین داده شد. به این ترتیب بخشی از بیماران مبتلا به‌پیش دیابت سه بار در روز 500 میلی گرم دارچین به‌صورت کپسول دریافت کرده و گروه دیگر دارونما دریافت می‌کردند. این شرایط به مدت 12 هفته ادامه داشت.
پس از بررسی نتایج مشخص شد که مکمل دارچین سطح قند خون ناشتای غیرمعمول را در بیماران کاهش داده و همچنین واکنش بدن آن‌ها پس از وعده‌های غذایی با کربوهیدرات بالا را بهبود داده است. نکته مهمی که باید در نظر گرفت، عدم مشاهده هیچ گونه عوارض جانبی در طول مدت مصرف مکمل دارچین بود.
در حال حاضر امیدبخش‌ترین راه‌های پیش گیری و درمان دیابت مربوط به روش‌های مبتنی بر غدد درون ریز و مطالعه تغییرات هورمونی در بدن می‌شود. بسیاری از مشکلات رایج امروزی مثل دیابت، چاقی، سلامت hستخوان‌ها حتی برخی از انواع سرطان‌ها به تغییرات هورمونی در بدن وابسته هستند.

منبع: endocrine.org

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری