محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دانستنی هایی در مورد خرما

تاریخ: 23 بهمن 1399
بازدید: 75
خرما علاوه بر طعم بسیار شیرین و شگفت انگیز، یکی از محبوبترین میوه هایی است که منبعی بسیار عالی از انواع مواد مغذی ضروری، ویتامینها و املاح است که برای رشد و نمو و ارتقاء سلامتی مورد نیاز هستند.

از زمانهای بسیار دور خرما به عنوان میوه ای شیرین و مغذی در کنار سفره های افطار ما طعم روزه داری را به کام ما شیرین تر ساخته است. شاید علاوه بر خوشمزگی، ویژگی های منحصر به فرد خرما باعث شده که بارها از این میوه در قرآن نیز یاد شده است و امروزه با پیشرفت علوم از بخشی از این خواص پرده برداشته شده است.

· خرما علاوه بر طعم بسیار شیرین و شگفت انگیز، یکی از محبوبترین میوه هایی است که منبعی بسیار عالی از انواع مواد مغذی ضروری، ویتامینها و املاح است که برای رشد و نمو و ارتقاء سلامتی مورد نیاز هستند.

· خرمای تازه متشکل از بافتی نرم و سهل الهضم و قندهای ساده ای مثل فروکتوز و دکستروز است. 100 گرم خرمای خشک حاوی 277 کالریست. مصرف خرما به سرعت انرژی از دست رفته را احیا و بدن را سرحال و سرزنده می سازد. به دلیل این ویژگی خرما بهترین ماده برای افطار روزه از دوران باستان و در فرهنگ های مختلف بوده است.

· خرما غنی از فیبر رژیمی است که از جذب کلسترول از دیواره روده جلوگیری می کند. به علاوه فیبر به عنوان ملین از دیواره موکوسی روده بزرگ در برابر مواد شیمیایی سرطان زا محافظت می کند.

· خرما منبعی از آنتی اکسیدان های فلاونوئید پلی فنولیک است که در اصطلاح تانن خوانده می شوند. تانن ها خاصیت ضد عفونی، ضد التهابی و ضد خونریزی دارند.

· خرما منبع خوبی از ویتامین A است(149 واحد بین المللی به ازای هر 100 گرم) که خاصیت آنتی اکسیدانی داشته و برای عملکرد بینایی ضروری است.

· خرما ترکیبی از فلاونوئیدهایی مثل بتا کاروتن، لوتئین و زئازانتین است. این آنتی اکسیدان ها سلولها و بافتهای بدن را از اثرات سوء رادیکال های آزاد حفظ می کنند.

· خرما منبعی عالی از عنصر آهن است. (0.9 میلی گرم به ازای هر 100 گرم) که تقریبا”11% RDI محاسبه می شود. آهن بخشی از هموگلوبین سلولهای خونی است که وظیفه حمل اکسیژن را بر عهده دارد.

· خرما غنی از پتاسیم است. 100 گرم خرما حاوی 696 میلی گرم پتاسیم است که 16% مقدار توصیه شده روزانه را تأمین می کند. پتاسیم جزء مهمی از سلولها و مایعات بدن است که به تنظیم ضربان قلب و فشارخون کمک می کند و بدن را از خطرات حملات قلبی و بیماری های عروق کرونر قلب حفظ می کند.

· خرما غنی از املاحی مثل کلسیم، منگنز، مس و منیزیم است. کلسیم ماده مغذی ضروری در ساختمان استخوان و دندان است که برای انقباضات ماهیچه ای، لخته شدن خون و کارکرد سیستم عصبی ضروری است. منگنز به عنوان کوفاکتور برای آنزیم سوپراکسیددسموتاز که نوعی عملکرد آنتی اکسیدانی دارد ایفای نقش می کند. مس برای خونسازی نیاز است و منیزیم برای رشد استخوان ضروریست.

· خرما منبعی از ویتامین های گروه B و ویتامین K است. این میوه حاوی پریدوکسین، نیاسین، پنتوتنیک اسید و ریبوفلاوین است. این ویتامین ها به عنوان کوفاکتور در متابولیزه کردن کربوهیدراتها، پروتئین ها و چربی ها عمل می کنند. ویتامین K برای بسیاری از فاکتورهای انعقادی و متابولیسم استخوان ضروری است.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری