محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

درمان گیاهی پانکراتیت

تاریخ: ۲۱ دی ۱۳۹۹
بازدید: 201

رایج ترین علامت پانکراتیت درد در ناحیه شکمی است که برخی موارد این درد بسیار شدید میشود، اگر شما به پانکراتیت حاد مبتلا باشید پانکراس شما به سرعت دچار التهاب میگردد و ممکن است در طی چند روز بهبود پیدا کند.
در صورتی که دچار پانکراتیت مزمن باشید این التهاب پانکراس شما میتواند به مدت زیادی ادامه پیدا کند، حتی ممکن است تا سال ها این التهاب ادامه پیدا کند که در این صورت امکان دارد ارگان های حیاتی دیگر شما را مثل کلیه، قلب و … را درگیر بیماری کند و از بین ببرد.
التهاب مزمن پانکراس میتواند در ادامه پانکراتیت حاد به وجود بیاید.

۱۲ گیاه معجزه آسا در درمان پانکراتیت

۱ – لیمو

میوه های ترش نظیر لیمو میتوانند سبب ترشح آنزیم های گوارشی از غدد بزاقی و پانکراس شود، همچنین لیمو و کیوی در عملکرد بهتر پانکراس و ترشح آنزیم های گوارشی ارزشمند هستند.

۲ – گیاه کالاندولا

گیاه کالاندولا به عنوان یک درمان داریی قرن ها مورد استفاده قرار میگرفته است، کالاندولا علاوه بر خواص ضد ویروسی و ضد التهابی دارای خاصیت ضد سرطانی بسیار قوی هم میباشد. مطالعات نشان دهنده تاثیر بسیار زیاد کالاندولا بر روی جلوگیری از رشد سلول های سرطانی میباشد. از طرفی خاصیت ضد التهابی این گیاه سبب کاهش التهاب در پانکراس و کمک به درمان پانکراتیت میکند.

۳ – ریشه شیرین بیان

عصاره شیرین بیان یک درمان عالی برای التهاب پانکراس و اختلالات پانکراس میباشد. چینی ها از ریشه شیرین بیان به مدت هزاران سال به عنوان یک داروی مناسب برای درمان بیماری ها استفاده میکردند. ریشه شیرین بیان سرشار از مواد ضد التهاب است که میتواند سبب کاهش التهاب در پانکراس و کاهش درد و ورم در بیمار شود.

۴ – گیاه گلدن سیل (خوک طلایی)

گیاه گلدن سیل یا خوک طلایی یک گیاه درمانی بسیار معروف است که خواص درمانی بسیاری دارد. این گیاه به طور طبیعی باعث کاهش سطح قند خون میشود و موجب بهبود عملکرد سلول های بتای پانکراس میگردد که نتیجه آن کاهش خطر دیابت در بیماران پانکراتیت میشود.
این گیاه علاوه بر خاصیت کاهش قند خون خاصیت ضد التهابی دارد که در نتیجه سبب کاهش التهاب پانکراس و درمان پانکراتیت میگردد.

۵ – گیاه دم اسبی

گیاه دم اسبی هم یکی از گیاهانی است که در درمان پانکراتیت میتواند مورد استفاده قرار گیرد، بخصوص در افرادی که پانکراتیت سبب بالا رفتن قند خون آنها شده است، ماده ای به نام سیلیکا در این گیاه موجب بهبود بافت های آسیب دیده که در اثر پانکراتیت رخ داده است میشود، بر اساس تحقیقات انجام شده تنها استفاده پنج هفته ای این گیاه سبب کاهش میزان قند خون در افراد مبتلا به پانکراتیت میشود.

۶ – هلیله سیاه

هلیله سیاه یک داروی طبیعی برای درمان پانکراتیت است که از میوه گیاهی به نام Terminalia Chebula که در کشور هندوستان رشد میکند به دست می آید.
تحقیقات نشان داده است که هلیله سیاه اثرات بسیار سودمندی در درمان پانکراتیت دارد و برای پانکراس بسیار سودمند است. بعلاوه این گیاه دارای خواص ضد سرطانی هم میباشد که در بیمارانی که به سرطان پانکراس مبتلا هستند سبب مرگ سلول های سرطانی میشود.
مصرف هلیله سیاه در بیماران مبتلا به پانکراتیت سبب کنترل قند خون و کاهش قند خون بالای بیماران پانکراتیت میشود، عوارض جانبی خاصی هم برای این گیاه تا کنون دیده نشده است.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۷ – پونه کوهی (مرزنگوش)

مرزنگوش یا پونه کوهی سرشال از فنول های طبیعی و آنتی اکسیدان است که برای اکسیداسیون ناشی از دیابت پانکراتیت آن را بسیار ارزشمند میکند، بعلاوه این گیاه اثر بسیار مثبتی در کاهش قند خون و کاهش عوارض طولانی مدت دیابت دارد.
با مطالعاتی که بر روی گیاه مرزنگوش انجام شده دیده شد که بر روی بهبود عملکرد آنزیمی پانکراس و درمان پانکراتیت بسیار موثر است.

۸ – قاصدک

این گیاه که بسیار نام آشنا است و اکثرا آن را میشناسند یک درمان موثر در برابر سرطان پانکراس است بخصوص در بیمارانی که صرفا به سرطان پانکراس مبتلا هستند. در طی مطالعاتی که صورت گرفت مشاهده شد که عصاره ریشه قاصدک در کشتن سلول های سرطانی پانکراس موثر هستند بدون اینکه به سلول های سالم آسیبی برسانند.
دمنوش قاصدک یک سم زدای قوی برای سیستم گوارشی و ترمیم پانکراس آسیب دیده ناشی از پانکراتیت یا سایر آسیب های دیگر است.

۹ – میوه سدار (Cedar Berries)

این میوه ها بومی آمریکای چنوبی هستند و بسیار شبیه حبه های انگور میباشند، این گیاه دارای مواد مغذی زیادی میباشد و برای سلامتی بسیار مفید است، میوه این گیاه مورد استفاده قرار میگیرد و در بهبود عملکرد دستگاه گوارش و پانکراس بسیار موثر است. میوه سدار موجب بهبود بیماری پانکراتیت و کمک به کنترل قند خون بیمار در سطح طبیعی میشود.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۱۰ – کوشاد یا گل سپاسی

کوشاد یا گل سپاسی یک گل آبی رنگ زیبا است که به بهبود عملکرد پانکراس کمک میکند، ریشه های این گیاه به تحریک کیسه صفرا کمک میکند، این گیاه به محافظت دستگاه گوارش و پانکراس در برابر آنزیم های گوارشی، اسید معده، صفرا و دیگر مواد ترشحی برا هضم مواد غذایی کمک میکند و سبب محافظت غشا و مخاط دستگاه گوارش در برابر این مواد میشود که در مورد پانکراس سبب جلوگیری از پانکراتیت و درمان پانکراتیت میشود.

۱۱ – برگ درخت زیتون

برگ درخت زیتون حاوی مواد مغذی ای است که که خون را سم زدایی کرده و گردش خون را بهبود می بخشد، مصرف عصاره برگ زیتون از آسیب هایی که رادیکال های آزاد برای بدن ایجاد میکنند جلوگیری میکند و باعث کاهش فشار خون در فرد میشود.
مصرف مداوم عصاره برگ زیتون سبب افزایش قدرت و سلامتی کبد، تیروئید و پانکراس میشود.
برگ درخت زیتون حاوی ماده ای به نام اولئوروپین میباشد که این ماده با خاصیت ضد التهابی خود باعث کاهش التهاب پانکراس و بهبود پانکراتیت میشود. مصرف مقادیر مناسب اولئوروپین به کاهش ورم و درد ناشی از پانکراتیت کمک میکند.
اسید اولئیک موجود در برگ زیتون دارای خاصیت آنتی اکسیدانی است و اثر رادیکال های آزادی که به پانکراس آسیب میرساند و سبب پانکراتیت میشود را خنثی میکند.
مطالعات نشان دهنده این موضوع هستند که مصرف مداوم عصاره برگ زیتون میتواند از رشد سلول های سرطانی جلوگیری کند و ریسک سرطان های سینه و سرطان پانکراس را کاهش می دهد.

توضیحات برای عکس ثبت نشده

۱۲ – سیر

سیر نه تنها به پانکراس کمک میکند بلکه باعث تحریک ترشح انسولین و کاهش سطح قند خون میشود، شما میتواند روزانه یک تا دوحبه سیر خرد شده را به غذای خود اضافه کنید و یا اینکه دمنوش سیر را به همراه چند برگ جعفری بنوشید، خوردن جعفری پس از مصرف سیر میتواند سبب کاهش بوی بد سیر شود.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری