محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دکتر جان، مراقب جان خودت هم باش

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۹ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 232
زندگی پزشکان مانند همه افراد جامعه دچار همین تغییر است با یک فرق اساسی که پزشک می داند و گاهی رعایت نمی کند و مردم عادی شاید نمی دانند و رعایت نمی کنند. این روزها و با شیوع کرونا وضعیت بدتر هم شده  حالا باید بیشتر مراقب باشیم . پزشکان مراقب سلامت مردم هستند، درست ؛ اما برای موثر بودن این مراقبت ارزشمند ؛ باید اول از سلامت خودشان مراقبت کنند..
شاید تا بحال به این موضوع فکر نکرده ایم که زمانی که بیماری را ویزیت می کنیم و از او شرح حال می گیریم او هم ما را با حال و هوای مطب ، تمیزی و بهداشت اطاق انتظار ، وضعیت چیدمان مطب و از همه مهمتر وضع ظاهری خودمان ، وزن ، رنگ چهره ، چگونگی ارتباط ، مهربانی و یا جدی و سرد بودن محک می زند.
بیماران دلشان می خواهد پزشکشان سالم وسر حال و نمونه ای از فردی سالم باشد ضمنا خیلی دوست دارند از طرف طبیب مورد احترام باشند

در این شیوع روبه فزونی بیماریهای غیر واگیر که به دلیل تغییرات شیوه زندگی ما پیش آمده بیماری ، پزشک یا متخصص نمی شناسد بیماری سراغ هر کسی که بیش از نیاز می خورد و فعالیت بدنی ندارد اول بصورت ذخیره چربی اضافه در بافت ها و خصوصا شکم و بعد اضافه وزن و چاقی علامت خطر را می فرستد ناگهان در یک چک آپ معمولی می بینیم چربی بالاست و شاید قند خون در مرزی است که باید فکری کرد و اگر سیگار و استرس را هم به این مجموعه اضافه کنیم دیگر لیست عوامل خطر کامل می شود .
زندگی پزشکان مانند همه افراد جامعه دچار همین تغییر است با یک فرق اساسی که پزشک می داند و گاهی رعایت نمی کند و مردم عادی شاید نمی دانند و رعایت نمی کنند. این روزها و با شیوع کرونا وضعیت بدتر هم شده  حالا باید بیشتر مراقب باشیم . پزشکان مراقب سلامت مردم هستند، درست ؛ اما برای موثر بودن این مراقبت ارزشمند ؛ باید اول از سلامت خودشان مراقبت کنند.
پزشکان از طرف دیگر اغلب استرس بیشتری هم دارند آنها که مطب شلوغی دارند تا ساعت های طولانی در فضای کوچک مطب زندانی هستند و گاهی نیمه شب با خستگی فراوان به خانه میرسند .

 

آنها هم که بیمارانشان کم است از استرس مضاعفی رنج می برند که نکند این ماه کرایه مطب هم در نیاید ولی وقتی این شکم گرسنه می شود نهار یا در بیمارستانها جز همان غذای چرب با حجم زیاد و خصوصا این برنج سفیدی که تمام سبوسش را تمام و کمال می گیریم مبادا کمی ویتامین و املاح همراه آن به بدنمان و سلول های نیازمندمان برسد و بشقاب پلوئی که جز بزرگ کردن شکم و عادت به پرخوری و بالابردن قند خون و و سپس ترشح انسولین و پایین افتادن قند خون ،احساس خستگی و ضعف و نیاز به خوردن مجدد برای ما چیزی ندارد همراه با خورشتی که ویژ گی اش باید یک وجب روغن باشد و یا کباب کوبیده ای که چربی ناسالم را با طعم خوش روانه بدن ما و عروق و رگهایمان می کند و بعد درخانه…. آنجا هم ممکن است بچه ها هوس پیتزا کرده باشند و وعده غذای شب هم دردی به درد های قبلی اضافه می کند

گاهی برعکس همه توصیه ها، پزشکان نه 5 یا 7 بار سبزی و میوه حتی در طول روز یک میوه هم نمی خورند.
 
البته در رستورانها و بیمارستانها سالاد هم سرو می شود ولی با سسی چرب و نامرغوب که کسی آنرا با کمی روغن زیتون و سرکه یا آب لیموی تازه سالم عوضش نمی کند البته کسی حال این کار را ندارد گاهی هم از ترس اینکه ممکن است کاهو یا مواد دیگر سالاد خوب ضد عفونی نشده باشد از خوردن ان صرف نظر می کنند .این روزها که کرونا همه چیز را به مراتب بدتر کرده است.
راستی شنیده اید که می گویند باید مردم را برای شیوه زندگی سالم آموزش داد وقتی آنها هم که آموزش کافی دارند در این چرخه اسیرند باید به این فکر باشیم که آموزش به تنهایی کافی نیست همراه با آموزش باید شرایط زندگی فعال و نگاه به تغذیه را در این زندگی تغییر داد.
غذای ما ایرانی ها با همان ترکیب می تواند خیلی بهتر و سالم تر شود .اغلب خورش های ایرانی یک نوع صیفی یا سبزی دارد و گاهی حبوبات و چاشنی های خوش طعم کننده انها را مغذی تر می کند اغلب سفره ما ایرانی ها سبزی خوردن ، ماست با خیار و نعناع ، سالاد های متنوع و میوه های فصل دارد ولی وقتی هزینه های زندگی مرد و زن را مجبور به کار بیشتر در خارج از خانه میکند و فرصتی برای پخت غذا در خانه نمیماند سفره ایرانی ما باب میل رستوران داران و فست فودی ها چیده می شود — غذاهای سرخ شده با روغن هایی که ممکن است سالم نباشند نان سفید که خطرش مانند برنج سفید است و پیتزاهایی که نمی دانیم …
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری