محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

دیابت دارید؟کاهو فراموش نشود

تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 245
سبزیجات غیرنشاسته‌ای مانند کاهو گزینه خوبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت به‌شمار می‌روند، چون محتوای کربوهیدراتی کمی دارند و تاثیرات ناچیزی بر سطح قند خون می‌گذارند.
افرادی که تحت رژیم هستند  معمولا مقدار زیادی کاهو می‌خورند، زیرا این سبزی هم خاصیت سیرکنندگی دارد و هم مواد مغذی ضروری  مانند فولات، ویتامین A و ویتامین K را به بدن می‌رساند. علاوه بر اینکه کاهو کالری کمی نیز دارد که این خود یک امتیاز مثبت محسوب میشود. به همین ترتیب،‌ سبزیجات غیرنشاسته‌ای مانند کاهو گزینه خوبی برای افراد مبتلا به بیماری دیابت به‌شمار می‌روند، چون محتوای کربوهیدراتی کمی دارند و تاثیرات ناچیزی بر سطح قند خون می‌گذارند.

کاهو و خطر ابتلا به بیماری دیابت : مطالعه ای که در سال 2004 در مجلهDiabetes Care  به چاپ رسید نشان داد که هرچه افراد بیشتر از سبزی‌های برگدار سبز رنگ مانند کاهو استفاده کنند ، شانس ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ در آنها پایینتر می آید. البته مصرف  انواع حبوبات، میوه‌ها و سبزیجات زردرنگ تیره هم با کاهش خطر ابتلا به دیابت مرتبط هستند.

کاهو و قند خون : شاخص گلایسمیک (GI)، شاخصی است که اثرات یک ماده غذایی را بر سطح قند خون براورد میکند.  بنابراین، آن دسته از مواد غذایی که نمره پایین‌تری را از نظر شاخص گلایسمیک کسب می‌کنند، کمتر از مواد غذایی دیگر باعث افزایش ناگهانی در سطح قند خون می‌شوند. طبق گزارش‌ انجمن دیابت آمریکا (ADA)، کاهو و سایر سبزیجات غیرنشاسته‌ای دارای شاخص گلایسمیک پایینی هستند و نیازی به نگرانی درباره مصرف آنها نمی باشد .

 کاهو و میزان کربوهیدراتش : هر فنجان  کاهو، بسته به نوع آن، فقط بین ۵ تا ۱۰ کالری و ۱ تا ۲ گرم کربوهیدرات دارد. هنگام محاسبه میزان کربوهیدرات دریافتی ،‌ بهتر است بدانید که هر واحد از گروه سبزیجات تقریبا ۵ گرم کربوهیدرات دارد. درنتیجه اصلا مشکلی برای شما به‌وجود نمی‌آورد، مگر این‌ که بخواهید بیشتر از ۲ فنجان کاهو بخورید. به همین دلیل است که انجمن دیابت آمریکا می‌گوید لزومی به محاسبه کربوهیدرات‌های موجود در سبزیجات غیر نشاسته‌ای مانند کاهو وجود ندارد، مگر این ‌که بخواهید بیشتر از ۲ فنجان خام یا بیش از 1 فنجان پخته از این سبزیجات  استفاده کنید.

توصیه‌های ارائه‌شده : انجمن دیابت آمریکا به افراد مبتلا به بیماری دیابت توصیه می‌کند که روزانه حداقل ۳ تا ۵ واحد  از سبزیجات غیرنشاسته‌ای استفاده کنند. همچنین بهتر است کاهوهایی که تیره‌تر هستند را بیشتر مصرف کرد، زیرا حاوی میزان بیشتری از ریزمغذی‌های ضروری هستند.

www.livestrong.com

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری