محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

روغن گوسفندی،دنبه برای سلامت مفید است؟

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 226

روغن گوسفند چاق کننده است یا لاغرکننده؟ . دکتر… تحقیقاتی در این زمینه داشته ومعتقداست روغن دنبه و گوسفندی لاغرمیکند ونمونه هائی مثل چوپان ها , هرروز میخورند و چاق نیستند .
این نشانه تغذیه غلط ما است که 65میلیون کمبود کلیسم و50میلیون نفرکم خونی دارند ونزدیک 60 میلیون کمبود ویتامین ب دارند این را صفوی مسول تغذیه وزارت بهداشت سال ۱۳۸۵ گفته .
چرا اینقدرامروز جوان ها بعلت درد دست چپ وقفسه چپ سینه میرن تست اکو وپزشک قلب ؟
چرا روزی ده نفرخودکشی میکنند ؟این نشانه کمبود ویتامین ب بدن است .
چرا بچه ازلیوان مامانش اب نمی نوشد این نشانه کمبود ب است
زخم دهان واحساس شن درچشم و ووزوزش گوش و ریزش مو  ازنشانه های کمبود ویتامین ب است.
اگرروغن را با عسل صبحانه بخوری لذت بخش میشه .
ولی بالای 50سال کسی داشته باشه  اگرشب بخوری خیلی مطلوب نیست.
روغن سوخت قلب است و افراد یبوستی یعنی سوداوی یا سردخشک دارویشان روغن است
پوست اینگونه افراد هم خشک است که با خوردن روغن زیباترونرم ولطیف ترمیشه 
میشه وقتی برنج را درپشقاب کشیدی یک قاشق روغن گوسفندی روی آن بریزی یا ورق آلومینمی را سوراخ سوراخ کرده زیرش اب و روی آن روغن بمالی بعد برنج را دم کنی وهنگامی که کشیدی روی غذا بریزی روغن ها همانطورکه روده را نرم میکنند وییوست را برطرف میکند.
وقتی چند قاشق روغن زیتون بخوریم وهمیشه روغن گوسفندی یا گاوی استفاده کنیم اندام ها  نرم میشه وآسیب نمی بیند .

متن پاسخ

در ابتدا به این نکته توجه داشته باشید که در کل تمامی روغن ها به یک اندازه کالری دارند و چاقی و لاغری به نوع چربی مصرفی مربوط نمی شود بلکه به تناسب بین دریافت و مصرف کالری روزانه بستگی دارد .
بهترین منبع ویتامین B12 غذاهای حیوانی مانند قلوه، شیر و گوشت  است و طبق آزمایشات صورت گرفته , روغن دنبه داراي مقادير قابل توجهي اسيدهاي چرب اشباع و کلسترول مي باشد که  میتوانند در بروز بيماري هاي قلبي عروقي موثر باشند . پس بهتر است بجای مصرف دنبه , برای تامین ویتامین B12 , به شرط ایجاد بیماری های قلبی عروقی , از منابع دیگر این ویتامین استفاده کرد.
از عوارض کمبود ویتامین B12 میتوان به کمخونی ناشی از کمبود ویتامین B12 , گزگز شدن دست و پاها , عدم تعادل , مشکلات عصبی و… اشاره کرد .
زمان مصرف روغن های اشباع , از عوارض آن کم نمیکند , بلکه نوع روغن مصرفی مهم است.
 
 همچنین استادیار دانشکده طب سنتی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد , دکتر یوسفی خاطرنشان کرد : یکی از انواع چربی‌های منعقد شده که به شحم معروفند, دنبه است. چربی‌های منجمد که به‌دلیل کثرت اجزای عرضی به حالت جامد در آمده‌اند, برای تغذیه مناسب نیست.
و در ادامه به این نکته توجه داشته باشید که روغن زیتون کمک شایانی به درمان یبوست می کند اما نمی تواند به تنهایی ، یبوست را درمان کند. این امر مستلزم ایجاد تغییراتی در شیوه زندگی مانند پیروی از رژیم غذایی با فیبر بالا، مصرف زیاد مایعات و ورزش منظم است.
در کل بدن انسان نیاز به حدود 20 نوع اسید چرب دارد که تقریبا 11 نوع آن را به اصطلاح ضروری می نامند که بدن نمی تواند از طریق سوخت و ساز تامین کند. لذا آن ها را بایستی از طریق غذا تامین کند. بهترین روغن ها جهت سرخ کردن و پخت و پز روغن های تصفیه شده کانولا، ذرت و آفتابگردان می باشد و برای سالاد و غذا های مشابه روغن زیتون و هسته انگور توصیه می گردد و مصرف بالای روغن های حیوانی مانند پیه و دنبه و کره حیوانی به خصوص جهت سرخ کردن و پخت و پز مناسب نمی باشند .
دراخر بگوییم گاها درسطح جامعه مشاهده میشود  افرادی با تمسک به طب سنتی وبزرگ جلوه دادن خودشان وکسب درامد وسودجویی  اقدام به برگزاری جلسات سخنرانی ویا فروش محصولاتشان و با انتشار مطالبشان در سایتها و صفحات مجازی به این طب ضربه زده و سلامتی مردم رانیز  به خطر می اندازند .

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری