محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

زرد چوبه برای سلامتی

تاریخ: ۱۶ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 264
زردچوبه، یکی از ادویه‌های باستانی است که بیشتر از هر چیزی به‌واسطه رنگ طلایی خاصش شناخته می‌شود
زردچوبه، یکی از ادویه‌های باستانی است که بیشتر از هر چیزی به‌واسطه رنگ طلایی خاصش شناخته می‌شود. این ادویه از نوعی گیاه گلدار گرفته می‌شود که ساقه ی ریشه ‌مانندی شبیه به زنجبیل دارد. زردچوبه از زمان های گذشته در  هند، آسیا و آمریکای مرکزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و یکی از اجزای اصلی در ادویه کاری‌ است. زردچوبه از دیرباز، جایگاه ویژه‌ای در طب چینی داشته است و برای درمان مشکلات گوارشی، مشکلات کبدی، مشکلات پوستی و ترمیم زخم‌ها استفاده می شده است. بررسی ها نشان می‌دهند که قدمت استفاده دارویی از زردچوبه به بیشتر از ۴۵۰۰ سال پیش می‌رسد. با رشد روزافزون مطالعات اخیر که فواید بالقوه کورکومین (ترکیب اصلی زردچوبه) را بیشتر از پیش مطرح کرده‌اند، استفاده از این ادویه خاص هم در سرتاسر جهان افزایش پیدا کرده است.

مجموعه‌ای از مطالعات نشان می‌دهند که زردچوبه در اشکال مختلف موضعی، کپسول ، عصاره‌‌ و روغن می‌تواند برای سلامتی قلب مفید باشد و حتی به تسکین التهاب کمک کند و درد و تورم ناشی از آرتریت روماتوئید و استئوآرتریت را هم کاهش دهد. بعضی از مطالعات هم نشان داده‌اند که زردچوبه می‌تواند به تسکین مشکلات گوارشی کمک کند، مانع از عود کردن کولیت اولسراتیو شود و به‌عنوان نوعی تقویت‌کننده خلق‌وخو برای افراد مبتلا به افسردگی شدید عمل کند. همچنین براساس یک مطالعه سیستماتیک که در سال 2016 در ژورنال Phytotherapy Research  منتشر شد، زردچوبه می‌تواند از بدن در مقابل بعضی از بیماری‌ها پوستی نیز محافظت کند.

همچنین خبرهای خوبی هم برای افراد مبتلا به بیماری دیابت یا پیش‌دیابت داریم. طبق گزارش International Journal of Endocrinology and Metabolism ، یکی از ویژگی‌های زردچوبه این است که حساسیت به انسولین را بهبود می‌بخشد و قند خون را هم پایین می‌آورد. همچنین، متخصصان انجمن دیابت آمریکا اعلام کرده‌اند که این ادویه می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ هم کمک کند.

 مردم آمریکا، بیشتر از زردچوبه در قالب پودر استفاده می‌کنند، اما میتوانید  ریشه زردچوبه را مانند زنجبیل تازه تهیه کرده و از آن در دستورهای آشپزی خود کمک بگیرید. به یاد داشته باشید که خواص ضدالتهابی کورکومین، در صورت مصرف همزمان با فلفل سیاه، افزایش پیدا می‌کند. 

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری