محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

سالمندان با کدام کمبودها مواجه هستند؟

تاریخ: ۴ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 236

در افراد بالای 65سال از هر 2 نفر 1نفر سطوح ویتامین D کمتر از حد طبیعی در خون دارد علاوه بر این از هر 4 نفر نیز 1 نفر سطوح ویتامین B12 کمتر از حد طبیعی دارد.
بیش از ۳۰ سال است که برنامه‌ی تحقیقات سلامت KORA، سلامت هزاران نفر را در منطقه‌ی آگسبورگ در جنوب آلمان آزمایش می‌کند. هدف این مطالعه شناخت تاثیر عوامل محیطی، سبک زندگی و ژن‌ها بر سلامتی است.

طبق گفته نویسنده مسئول این مطالعه، وضعیت ریزمغذی‌هایی مانند ویتامین‌ ها نیز در افراد مسن مورد بررسی قرار گرفت. تا کنون، در آلمان، اطلاعات مربوط به تحقیق در این زمینه نسبتا کم بوده است.
در مجموع، دانشمندان نمونه‌ی خون ۱۰۷۹ سالمند ۶۵ تا ۹۳ ساله را در مطالعه‌ی KORA بررسی کردند. تجزیه و تحلیل آن‌ها بر روی سطوح چهار ریزمغذی تمرکز داشت: ویتامین D، فولات، ویتامین B12 و آهن.

نتایج بسیار واضح بود. ۵۲ درصد از افراد سالمند مورد مطالعه سطح ویتامین D کمتر از ۵۰ نانومول در ليتر داشتند و به اين ترتيب وضعيت ويتامين D در آن‌ها نامطلوب بود. دانشمندان همچنین متوجه کمبود برخی دیگر از ریزمغذی‌ها در افراد مسن شدند. برای نمونه، ۲۷ درصد از افراد سالمند سطح ویتامین B12 پایین‌تر از حد نرمال داشتند. علاوه بر این، در ۱۱ درصد از افراد مسن، سطح آهن بسیار پایین بود و تقریبا ۹ درصد از آن‌ها فولات کافی در خونشان نداشتند.

با استفاده از تجزیه و تحلیل نمونه های خونی، مطالعه‌ی اخیر نتایج نگران‌کننده ای را نشان داده است که نشان‌دهنده‌ی جذب ناکافی ریزمغذی‌ها از غذا است.

آیا مکمل‌های غذایی راهی برای پیشبرد هستند؟

اکثر افراد مسن با سطح پایین ویتامین یک نقطه‌ی مشترک داشتند و آن این بود که همه‌ی آن‌ها بسیار پیر بودند و از نظر فیزیکی غیرفعال یا ضعیف بودند. محققان توضیح می‌دهند که چون این گروه‌ها خطر بیشتری برای کمبود مواد مغذی دارند؛ باید توجه ویژه‌ای به آن‌ها شود.
همچنین این مطالعه نشان داد که مصرف منظم مکمل‌های حاوی ویتامین موجب بهبود سطوح ویتامین‌های مورد نیاز بدن می‌شود. با این حال، مکمل‌های حاوی ویتامین یک درمان کامل نیستند و به خصوص افراد مسن باید رژیم غذایی سالم و مغذی داشته باشند.

www.sciencedaily.com

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری