محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

فست‌فود همدانی ثبت ملی شد

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 162
کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان از قرار گرفتن «قوت» همدان در فهرست آثار میراث ناملموس ایران خبر داد.
فریبا نعمتی کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان بیان کرد: “قوت” به عنوان یک میان وعده در همدان شناخته می‌شود و در روزگار قدیم در فصل‌های بهار و تابستان که روزها طولانی بود، در دورهمی خانم‌ها به عنوان عصرانه استفاده می‌شد.
وی با اشاره به اینکه «قوت» غذایی است که نیاز به پخت‌وپز ندارد، افزود: برای تهیه این میان وعده لذیذ ابتدا نان سنگک را خُرد کرده و مقداری آب به آن می‌زنند و سپس پنیر محلی، سبزی خوردن و پیاز خُرد شده، روغن حیوانی، پونه خشک، گردو و یا کشمش را به آن اضافه می‌کنند.
نعمتی اضافه کرد: این مواد را پس از مخلوط کردن به اندازه‌های کوچک در دست شکل می‌دهند و در ظرف می‌چینند و در همان ساعت خورده می‌شود همچنین پس از ثبت این میان وعده، «قوت» به عنوان یک فست فود امروزی در همدان در منوی سفره‌خانه‌های سنتی و رستوران‌ها ارائه خواهد شد.
وی در ادامه مطرح کرد: در آخرین جلسه شورای ثبت میراث ناملموس کشور، مهارت پخت کباب سرداشی همدان، مراسم آیینی شاهزاده علی اصغر(ع) همدان، مهارت پخت نان مغزی تویسرکان، تهیه کلوای نهاوند و مراسم گردوتکانی تویسرکان نیز به فهرست آثار ناملموس ایران اضافه شد.
کارشناس مردم‌شناسی اداره‌کل میراث فرهنگی استان همدان در پایان اظهار کرد: دو پرونده جدید برای ثبت در میراث ناملوس کشور در دست کار است که عبارتند از کوکوی گردوی تویسرکان و حلوای گردوی تویسرکان که پرونده‌هایشان به مرکز ارسال شده و پس از طی مراحلی به ثبت خواهند رسید.
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری