محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

مواد غذایی التهاب آور

تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 198

یکی از تحقیقات اخیر دانشگاه کارولینای جنوبی نشان می‌دهد کسانی که غذاهای تحریک‌کننده التهاب مثل غذاهای پُر چرب و قندی می‌خورند، در معرض این خطر قرار دارند که زودتر از افرادی بمیرند که بیشتر از میوه‌ها و سبزیجات استفاده می‌کنند. به گفته سرپرست این مطالعه، التهاب مزمن درجه پایین می‌تواند با سرطان، دیابت، بیماری‌های قلبی-عروقی و حتی مرگ همراه باشد و حتی بر اساس مطالعات آنان، کسانی که رژیم غذایی‌شان بیشترین ارتباط را با تشدید التهاب دارد، چهار برابر بیشتر از افراد عادی احتمال دارد که به‌خاطر سرطان دستگاه گوارش بمیرند.

روغن های گیاهی :

به نظر آنان، روغن‌های گیاهی یکی از همین مواد غذایی است که باعث تحریک التهاب می‌شود. اگرچه این روغن‌ها از نوع غیراشباع هستند، ‌اما روغن‌هایی مثل روغن ذرت یا روغن آفتابگردان، مقدار زیادی اسید چرب امگا ۶ دارند که باعث تشدید التهاب و بالا بردن خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونری قلب می‌شوند. به‌خاطر همین توصیه متخصصان این است که به‌جای این روغن‌ها، از روغن‌های زیتون و کانولا استفاده کنید، چون سرشار از امگا ۳ هستند.

غلات تصفیه شده :

محصولاتی مثل کلوچه‌ها، کیک‌ها ، نان‌های صنعتی ، کراکر ها و مواد غذایی بسته‌بندی‌شده دیگر، باعث بالا بردن میزان پروتئین التهابی خاصی در بدن می‌شوند که PAI-1 نام دارد. به گفته محققان دانشگاه تورنتو، این پروتئین با افزایش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ همراه است.

مونوسدیم گلوتامات (MSG) :

این افزودنی غذایی وقتی که در طی مطالعه ای به موش های تزریق شد منجر به بروز التهاب، چاقی،بیماری های کبدی و دیابت نوع 2 گردید. اگرچه سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) این ماده را ایمن معرفی کرده اما بر طبق نتایج یک مطالعه جدید که در دانشگاه کارولینای شمالی صورت گرفت مشخص شد که افرادی که بیشترین مقادیر این ماده را استفاده کرده بودند (حدود 5 گرم) نسبت به افرادی که کمترین دریافت این ماده را داشتند، 33 درصد بیشتر در معرض ابتلا به اضافه وزن قرار گرفتند.

نوشابه ها :

در مطالعه ای که در سوییس انجام شد مشخص شد درمردان جوانی که روزانه حدود 2 قوطی نوشابه مصرف کرده بودند ، سطوح CRP که یک علامت التهاب است و با بیماری های قلبی و سکته در ارتباط است، در 3 هفته 109 درصد افزایش یافت . بجای این ترکیبات میتوانید از آب گازدار با چکاندن مرکبات استفاده کنید.

گوشت قرمز :

محققان استرالیایی دریافتند که مصرف یک وعده غذایی سرشار از اسیدهای چرب اشباع، خاصیت ضدالتهابی کلسترول خوب یا همان HDL را کاهش داده، عملکرد عروق خونی را مختل کرده و منجر به پرفشاری خون و بیماری های قلبی میشود. نیازی نیست مصرف گوشت قرمز را کامل کنار بگذارید، اما میتوانید سهم دریافتی خود را به 3 اونس ( 90 گرم) برسانید -اندازه یک دسته کارد- و از قسمت های بدون چربی استفاده کنید.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری