محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نارسایی حاد کلیه

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۴ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 247
مهمترین مسئله در نارسایی حاد کلیه بهم خوردن تعادل مایعات و الکترولیتها می باشد. به علت شدت حالت تهوع و استفراغ ممکن است بیمار قادر به تغذیه از راه دهان نباشد در این حالت تغذیه کامل وریدی(TPN) ضرورت پیدا می کند. 
نارسایی حاد کلیوی:
نارسایی حاد کلیه عبارتست از کاهش میزان فیلتراسیون گلومرولی بدلیل آسیب گسترده کلیه به علت عفونت، ضربه، دهیدراتاسیون، شوک ومواد سمی خارجی مثل برخی از داروها.دفع ادرار در این بیماران به سه صورت می تواند باشد: طبیعی، کاهش پیدا کند(Oliguria)و یا قطع ادرار(Anuria) .

رژیم درمانی ومراقبت های پزشکی:
مهمترین مسئله در نارسایی حاد کلیه بهم خوردن تعادل مایعات و الکترولیتها می باشد. به علت شدت حالت تهوع و استفراغ ممکن است بیمار قادر به تغذیه از راه دهان نباشد در این حالت تغذیه کامل وریدی(TPN) ضرورت پیدا می کند. گاهی اوقات برای کاهش اورمی(افزایش اوره در خون)از دیالیز استفاده می شود.
رژیم غذایی در این افراد یک رژیم پر کالری است تا از کاتابولیسم (تجزیه)  پروتیین جلوگیری شود.کالری به میزان 30 تا 40 کیلو کالری به ازای هر کیلو گرم از وزن ایده ال بدن و پروتیین 5/0 گرم به ازاء هر کیلو گرم از وزن بدن می باشد.70 تا 80 درصد پروتئین باید از نوع پروتئین با ارش بیولوژیکی بالا(HBV)باشد.مقدار مایعات و سدیم بر اساس دفع ادرار تنظیم می شود.د رصورت کاهش ادرار مایعات را محدود می کنیم. میان سدیم به 500 تا 1000 میلی گرم در روز محدود می شود. پتاسیم روزانه به میزان 1تا 2گرم توصیه می شود.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری