محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نان برکت سفره ایرانی

تاریخ: ۳ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 238
اگر موسسه استاندارد اولویت هایش را بر اساس میزان مصرف یک ماده غذایی تعیین می کرد حتما باید ویژگیهای آرد استاندارد ، نان استاندارد و نانوایی استاندارد را می نوشت و به وزارت بازرگانی و سایر متولیان نان ابلاغ می کرد
قدیمی ها یادمان داده اند که اگر تکه نانی در خیابان روی زمین افتاده است آنرا بر داریم تا زیر پا نرود معمولا آن را به کناری می گذاریم که غذای پرنده گرسنه ای شود و بدین سان حرمت نان حفظ شود. 

شناخت نان ، انتخاب درست ، خرید وطرز نگهداری ونهایتا مصرف صحیح نان یکی از اولویت هایی است که کمتر به آن بها می دهیم شاید علت اصلی آن ارزانی این مائده الهی در کشور ماست و متاسفانه همین بی توجهی ضایعات نان را در کشور ما چنان بالا برده است که شاید در این زمینه اولین کشوری باشیم که قدر این برکت الهی را نمی دانیم .

نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که ما در کشورمان موسسه استاندارد داریم. اگر این موسسه اولویت هایش را بر اساس میزان مصرف یک ماده غذایی تعیین می کرد حتما باید ویژگی های آرد استاندارد ، نان استاندارد و نانوایی استاندارد را می نوشت و به وزارت بازرگانی و سایر متولیان نان ابلاغ می کرد تا این ماده مهم غذایی که بیشترین مصرف را در کشور ما دارد در شرایط مناسبی عرضه گردد.

 

آیا نظارت مطلوب بر تولید نان اعمال می شود

 

نظارت بر مواد غذایی معمولا باید یک متولی موثر و قدرتنمد داشته باشد و مواد غذایی را از ابتدا یعنی از مزرعه تا انتها یعنی سفره ( غذایی که خورده می شود) پایش و یا نظارت کند. ما سالهاست بر سر نان مشکلات فراوان داریم . نانواها معمولا از کیفیت بد آرد می نالند و علت خمیر بودن یا سوخته شدن نان را در شیوه پخت خود نمی دانند و متاسفانه هنوز در بعضی از نانوایی ها جوش شیرین برای ور آمدن سریع بکار گرفته می شود در حالیکه همه نانواهای با تجربه می دانند که با خمیر مایه خمیر بطور درست و بهداشتی فرایند عمل آوری را طی می کند و نانی که از این خمیر تهیه می شود ماکول خوش عطر و خوش طعم است و ماندگاری بیشتری دارد .

 

در این شرایط همه مشکل را به دیگری نسبت می دادند و این وسط مردم بودند که تاوان این بی توجهی ها را با خرید نان نامطلوب می پرداختند

 

سالها یارانه قابل توجهی برای تولید نان خصوصا برای نان های سنتی پرداخت می شد ولی این یارانه تاثیری برکیفیت نداشت و ضایعات نیز بالا بود. نانوائی ها راضی نبودند و می گفتند آردی که سهمیه بندی به آنان می دهند آردی ضعیف است و نانش خوب در نمی آید و هیچ تلاشی برای ارتقاء کیفی انجام نمی دادند و نارضایتی خود را با ارائه خدمات نامناسب تر نشان می دادند.

کارخانجات آرد بدی گندم ها را دلیل نامناسب بودن آرد می دانند اصطلاحاتی مانند گندم پوک ، ضعیف بکار می برند و البته گندم ها هم در گذشته شرایط نگهداری بسیار نامناسبی داشتند و گاهی روی زمین در کنار جاده و با پوشش های نامناسب نگهداری می شدند ولی از چند سال پیش سیلو سازی و نگهداری مناسب توسط وزارت بازرگانی در اولویت قرار گرفته است

بنابراین مصرف کنندگان نان سنتی باید بدانند تنها زمانی مشکل نان های سنتی ما که بسیار مورد پسند سلیقه همگان هستند حل خواهد شد که نانوائی های سنتی ما از بند قیمت گذاری های غیر واقعی رها شوند آرد را به قیمت بخرند و در شرایط کاملا بهداشتی و در رقابتی سازنده از نظر کیفی اقدام به تولید کنند.

کارخانه های آرد هم از مزرعه ای گندم بخرند که گندم مناسبی دارد تا تولید کنندگان گندم هم توجه به نوع تولید و کیفیت داشته باشند تنها دراین صورت است که کیفیت تولید بالا خواهد رفت و البته نان گران تر به دست مشتری خواهد رسید

در مقابل این راهکار نان صنعتی نیز در کنار نان سنتی باید با قیمت ارزانتر و کیفیت مناسب در دسترس باشد و مصرف کننده حق انتخاب داشته باشد.

 

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری