محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نا امنی غذایی در افراد مبتلا به HIV/AIDS در جنوب افریقا

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 238
بر اساس بیانیه WHO ,تغذیه فقیر افراد را در آلوده شدن با ویروس HIV مستعد تر می سازد. بعلاوه افراد مبتلابه HIV در مراحل اولیه ابتلا ,نیازشان به کالری تا 10% افزایش یافته و در مراحل پیشرفت ایدزاین افزایش نیاز تا 30% خواهد بود.
متخصصان در هفدهمین کنفرانس بین المللی ایدز هشدار دادند که ” افزایش قیمت غذا ,مشکل بیماران ایدزی را در تامین نیازهای غذایی خود جدی تر کرده است”بر اساس بیانیه WHO ,تغذیه فقیر افراد را در آلوده شدن با ویروس HIV مستعد تر می سازد. بعلاوه افراد مبتلابه HIV در مراحل اولیه ابتلا ,نیازشان به کالری تا 10% افزایش یافته و در مراحل پیشرفت ایدزاین افزایش نیاز تا 30% خواهد بود.

تغذیه ضعیف باعث افزایش سرعت سیر بیماری از فاز HIV به ایدز می شود.و احتمال ابتلا به عفونتهای فرصت طلب مانند سل را می افزاید.همچنین مصرف داروهای آنتی بیوتیک نیاز به دریافت غذا را اضافه می کند.

. این در حالی است بیشتر از 33 میلیون HIV مثبت در جهان وجود دارد که بیشتر از 3/2 آنها در کشورهای فقیر افریقای جنوبی زندگی می کنند.

با وقوع چنین وضعیتی به منظور حفظ امنیت غذایی اقشار کم درآمد و با درامد متوسط, برنامه جهانی غذاو برنامه مشترک AIDS/HIV کشورهای متحد ,در پی ترغیب دولت ها و ارگان های مرتبط, به حمایت غذایی از این خانواده ها شدند . چراکه بحران غذا تمامی دست آوردها ی اخیر در افزایش بقای بیماران آلوده به HIV را که با افزایش دسترسی آنها به خدمات پزشکی و درمانی ایجاد شده بود از بین می برد.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری