محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نقش ویتامین C در پیشگیری از آب مروارید

تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 214
از آنجا که بدن انساان قادر به ساختن ویتامین ث نمی باشد، خوردن غذاهای غنی از ویتامین C از قبیل کلم پیچ، بروکلی، توت فرنگی و مرکبات به اندازه استفاده از عینک آفتابی در مقابله با کاتاراکت ناشی از افزایش سن اهمیت دارند.

کاتاراکت یا آب مروارید بطور طبیعی در اثر افزایش سن ایجاد میشود و این مشکل یکی از عوامل اصلی کوری در سرتاسر دنیا می باشد و تقریبا 20 میلیون نفر را تحت تاثیر قرار می دهد.

در حالی که بسیاری از افراد هنوز هم فکر می‌کنند که ویتامین C فقط به جلوگیری از سرماخوردگی کمک می‌کند، اما یکی از مطالعات اخیر نشان می‌دهد که این ماده مغذی می‌تواند مانع از ابتلا به بیماری آب‌ مروارید شود. البته نکته مهم اینجاست که باید ویتامین C را از منابع غذایی طبیعی دریافت کرد، نه از مکمل‌ها. نتایج حاصل از این مطالعه در سال 2016 در مجله Ophthalmology  افتالمولوژی منتشر شده است.

نویسندگان این مطالعه می‌گویند: «درحالی که ما نمی‌توانیم کاملا از ابتلا به آب ‌مروارید جلوگیری کنیم، اما شاید بتوانیم شروع آن را به تاخیر بیاندازیم و با پیروی از رژیم غذایی سرشار از ویتامین C، مانع از بدتر شدن آن شویم». آنان تاکید می‌ کنند که دریافت ویتامین C از طریق مصرف مکمل‌ها، خطر ابتلا به آب ‌مروارید را کاهش نمی ‌دهد. در ضمن، این مطالعه برای اولین بار است که نشان می‌دهد رژیم غذایی و سبک‌زندگی می‌توانند نقش مهم‌تری نسبت به ژنتیک در ابتلا به آب‌مروارید و شدت آن ایفا کنند.

در این مطالعه بیش از 1000 جفت زن دوقلوی انگلیسی با سن 60 سال مورد بررسی قرار گرفتند و محققان دریافتند در آنهایی که مقادیر بالایی از ویتامین C از طریق رژیم غذایی خود دریافت کرده بودند، ریسک ابتلا به کاتاراکت در طی 10 سال آینده به یک سوم کاهش یافت. قدرت آنتی اکسیدانی ویتامین C نقش آن را در کاهش ریسک کاتاراکت توضیح می دهد. مایع درون چشم غنی از ویتامین C است و از اکسیداسیون لنزهای چشمی و در نتیجه کدر شدن آنها جلوگیری می کند.

این مطالعه برای اولین بار اهمیت سبک زندگی و رژیم غذایی را در پیشرفت و شدت کاتاراکت نشان داده است و محققان معتقدند که ژنتیک حدود 35 درصد در خطر پیشرفت آب ‌مروارید نقش دارد، درحالی که نقش رژیم غذایی و عوامل زیست ‌محیطی دیگر ممکن است تا حدود 65 درصد باشد. البته ذکر این نکته نیز لازم است که این مطالعه تنها یک ارتباط را نشان داده است و رابطه ی علت و معلولی بین ویتامین C و کاتاراکت به اثبات نرسیده است.

از آنجا که بدن انساان قادر به ساختن این ویتامین نمی باشد، خوردن غذاهای غنی از ویتامین C از قبیل کلم پیچ، بروکلی، توت فرنگی و مرکبات به اندازه استفاده از عینک آفتابی در مقابله با کاتاراکت ناشی از افزایش سن اهمیت دارند.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری