محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نقش کنجد در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی

تاریخ: ۲۵ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 192

دانه کنجد به سبب حضور اسیدهای چرب ضروی، ویتامین E و فیبرهای غذایی در کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون موثر است. در پژوهشی که با تازگی در تبریز انجام شد مصرف روزانه ۴٠ گرم دانه کنجد در بهبود وضیعت چربی خون افراد مبتلا به کلسترول بالا موثر بود.

شاید عبارت “کنجد بازشو” را در داستان های هزار و یک شب به خاطر داشته باشید، زمانی که علاءالدین با به زبان آوردن این عبارت جادویی به گنج بزرگ چهل دزد دست یافت. از هزران سال پیش مردم آسیا از دانه کنجد و روغن آن به منظور درمان بیماری های متعدد استفاده می کرده اند و داستان اشاره شده شاهدی بر باور گذشتگان به خواص جادویی این دانه روغنی است. در سال های اخیر بیماری های قلبی و عروقی از عوامل مهم مرگ و میر در سراسر جهان و به خصوص ایران بوده است بنابراین در مقاله پیش رو به اثرات کنجد در کنترل عوامل مرتبط به این بیماری های مزمن خواهیم پرداخت.

کاهش وزن

چاقی و اضافه وزن وقوع سکته و حملات قلبی را افزایش می دهد. جالب است بدانید جایگزین کردن روغن کنجد به عنوان روغن مصرفی روزانه سبب کاهش قابل توجه وزن و نمایه توده بدنی (BMI) شد. به نظر می رسد فیتوکمیکال های (مواد شیمیایی گیاهی) موجود در کنجد داری خاصیت چربی سوزی هستند.

کاهش چربی خون

دانه کنجد به سبب حضور اسیدهای چرب ضروری، ویتامین E و فیبرهای غذایی در کاهش کلسترول و تری گلیسرید خون موثر است. در پژوهشی که به تازگی در تبریز انجام شد مصرف روزانه ۴٠ گرم دانه کنجد در بهبود وضیعت چربی خون افراد مبتلا به کلسترول بالا موثر بود. در مطالعه اخیری در تهران نیز مصرف روزانه ارده در صبحانه سبب بهبود وضیعت لیپیدی در افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ شد. فیبر موجود در کنجد سبب کاهش جذب کلسترول و افزایش دفع مدفوعی کلسترول می شود.

کاهش فشار خون

فشارخون یکی از عوامل خطر اثبات شده بیماری های قلبی و عروقی است. در پژوهشی در هند مصرف روزانه ۳۵ روغن کنجد سبب کاهش معنی دار فشارخون سیستولیک و دیاستولیک در افراد مبتلا به پرفشاری خون شد. در تایلند مصرف پودر دانه کنجد سیاه نیز به بهبود وضعیت فشارخون کمک کرد.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری