محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

نیازهای تغذیه ای گروه های سنی در شرایط بحران

تاریخ: ۵ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 261
نیاز های تغذیه ای گروه های سنی که باید در برنامه ریزی های غذایی در شرایط بحران در نظر گرفته شود به تفکیک زیر است:

کودکان 6 تا 12 ماهه

متوسط انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه این گروه سنی به ترتیب 850 کیلو کالری و 14 گرم می باشد. با توجه به اینکه 60% نیازهای غذایی این گروه سنی باید از طریق شیر مادر تأمین شود، بنابراین در صورتی که مادران به اهمیت شیر مادر آگاه باشند و مورد حمایت تغذیه ای نیز قرار بگیرند، نیازهای کودک شیر خوار نیز تا حدود زیادی از طریق شیر آنان تأمین خواهد شد.

کودکان یک تا دوسال

متوسط انرژی و پروتئین مورد نیاز روزانه این گروه سنی به ترتیب در حدود 1100کیلو کالری و 16 گرم پروتئین می باشد که حداقل 30% آن می بایست از طریق شیر مادر تأمین گردد.

 

بزرگسالان 18 تا 50 سال

سبد غذایی پیشنهادی جهت تأمین کلیه نیازهای غذایی بالغین ( 18 تا 50 سال ) باید حداقل در مردان حاوی2800 کیلو کالری انرژی و 56 گرم پروتئین و در زنان حاوی 2200 کیلو کالری انرژی و 46 گرم پروتئین باشد که به جهت ارائه یک سبد غذایی واحد، تأمین نیاز های میانگین این دو گروه جنسی مد نظر قرار گرفته شده است.

 

دختران 7 تا 18 سال

سبد غذایی پیشنهادی برای تأمین نیازهای غذایی دختران 7 تا 18 سال، حداقل باید حاوی 2200 کیلو کالری انرژی و 50 گرم پروتئین در روز باشد.

 

سنین بعد از 50 سالگی

سبد غذایی مطلوب دوران سالمندی باید برای مردان حداقل حاوی 2500 کیلو کالری انرژی و 56 گرم پروتئین و برای زنان حاوی 2000 کیلو کالری انرژی و 46 گرم پروتئین باشد که جهت ارائه یک سبد غذایی واحد، تأمین نیازهای میانگین دو گروه جنسی مد نظر قرار گرفته است.

 

دوران بارداری یا شیردهی

سبد غذایی مطلوب برای کلیه نیازهای غذایی زنان باردار یا شیرده:

باید برای زنان باردار حداقل حاوی 2500 کیلو کالری انرژی و 60 گرم پروتئین و برای زنان شیرده باید حاوی 2600 کیلو کالری انرژی و 65 گرم پروتئین باشد که جهت ارائه یک سبد غذایی واحد، تأمین مقادیر مورد نیاز زنان شیرده مد نظرقرار گرفته است.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری