محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

کالری چیست. انرژی یعنی چه

دسته‌بندی: دسته‌بندی نشده
تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۹
بازدید: 279

انرژی برای کارکرد تمام سیستم های بیولوژیکی مورد نیاز است. انرژی مربوط به رژیمهای غذایی با واحدهای کالری یا کیلو کالری بیان می شود . البته از لحاظ علمی کلمه ی ژول مناسب تر است.منابع اولیه انرژی عبارتند از چربیها کربوهیدراتها و پروتئینها. اتانول نیز برای افرادی که نوشیدنیهای الکلی مصرف می کنند منبع انرژی محسوب می شود ولی الکل به عنوان یک ماده ی مغذی در نظر گرفته نمی شود. انرژی برای فرایندهای بیولوژیکی از طریق این منابع توسط متابولیسم واسطه بدست می اید.بدن ما در ذخیره ی انرژی برای آینده کارایی خوبی دارد

انرژی ذخیره شده به فرم چربی در بدن وجود دارد اما مقدار کمی کربوهیدرات نیز به صورت گلیکوژن در کبد و عضلات دیده می شود.متابولیسم واسطه انرژی مصرف شده را به صورت خاصی پیوندهای پر انرژی به عنوان منبع ذخیره ای تبدیل می کند.

از آنجایی که انرژی نه بوجود می اید و نه از بین می رود  در طول یک دوره ی زمانی خاص انرژی مصرف شده بایداز بافتهای بدن تامین شود.اگر انرژی جذب شده کمتر از مقدار مصرف شده باشد کاهش وزن را خواهیم داشت.عکس العمل های تعدیل کننده ای در رابطه با نوسانات انرژی در بدن مشاهده شد که به عوامل محیطی و ژنتیکی بستگی داشت.تا وقتی که این پاسخهای تعدیل کننده در بدن وجود داردÙ¬ تغییرات وزنی در افراد زیاد چشمگیر نخواهد بود.

مصرف انرژی بر اساس عوامل زیر پایه گذاری شده است:

نیاز به انرژی = انرژی لازم برای ضربان قلب + فعالیت فیزیکی + متابولیسم.

توصیه های رژیمی: توصیه های رژیمی در رابطه با مقدار انرژی بر پایه ی قد و وزن متوسط است که توسط موسسه ی تغذیه و غذا تعریف شده است. 

مقدار انرژی مناسب برای کودکان (نیم تا یک سه ساله  9 کیلوگرم وزن  71 سانتیمتر قد) 98کیلو کالری برای هر کیلوگرم وزن   یا 850;کیلو کالری در روز است.

برای بچه های (4 تا 6 ساله  20 کیلو وزن و 112 سانتیمتر قد)90 کیلو کالری برای کیلو گرم وزن   و یا 1800کیلو کالری در روز ست.

همچنین انرژی مورد نیاز برای یک فرد مونث با خصوصیات (25 تا 50 ساله 63 kg وزن و 163 cm قد) 36kcal/kg یا 2200kcal/day است.

به خاطر تفاوتهای سایزی بدن و فعالیتهای فیزیکی افراد نیازهای انرژی متفاوت است.این اعداد داده شده برای افراد با خصوصیات بدنی متوسط است.پس مقدار انرژی مناسب  با تغییر این اعداد تغییر می کند.
 

دریافت ناکافی انرژی

گرسنگی هنوز هم به عنوان یک مشکل حاد در جهان در نظر گرفته می شود.

دریافت بیش از حد انرژی

در جهان در کشورهای پیشرفته چاقی مفرط جزو بزرگترین مشکلات است.تخمین زده می شود که حدود 24 تا 35 درصد جمعیت آمریکا دچار این مشکل هستند.این بیماری ارتباط تنگاتنگی با مشکلات قلبی و سرطانهایی مثل سرطان کولون، تخمدان و سینه دارد.

تحقیقات اخیر: نمایل شدیدی در رابطه با مشخص کردن انرژی و وزن مناسب برای جلوگیری از بیماریهای قلبی عروقی مرتبط با چاقی مشاهده شده است.عواملی که روی توازن انرژی و تفاوت های بین افراد در مقدار مصرف انرژی اثر می گذارد، شامل تفاوتهای ژنتیکی هستند که بصورت دقیق تحت مطالعه هستند.برقراری ارتباط بین اشتها و وزن مناسب زمینه های تحقیقاتی بسیار مناسبی هستند

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری