محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

گیاهخواری” به من کمک خواهد کرد وزن خود را از دست بدهم و سالم بمانم؟

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 178
“’گیاهخواری” به من کمک خواهد کرد وزن خود را از دست بدهم و سالم بمانم.
 
واقعیت: تحقیقات نشان می دهد، افرادی که به دنبال برنامه های غذایی گیاهی هستند، به طور متوسط کالری کمتری دریافت نموده و چربی مصرفی آن ها کمتر از غیرگیاهخواران است. برخی تحقیقات نیز نشان داده اند، گیاهخواری با بروز چاقی کمتر، فشار خون پایین تر و خطر کمتر بیماری های قلبی و عروقی همراه است.
همچنین در مقایسه با سایر شیوه های غذایی، گیاهخواران نمایه توده بدنی (BMI) پایین تری دارند. اما گیاهخواران همانند سایر افراد، می توانند انتخاب های غذاییشان را به گونه ای انجام دهند که به افزایش وزن منجر شود. مانند افزایش حجم غذای مصرفی که کالری یا چربی بالایی داشته ولی از نظر مواد مغذی فقیر باشد.
انواع رژیم های گیاهخواری در دنیا متداول است. برخی گیاهخواران هیچ یک از محصولات حیوانی را در برنامه غذایی روزانه خود نمی گنجانند، حال آن که گروهی از گیاهخواران (گیاهخواران لبنی ـ تخم مرغ) شیر و تخم مرغ را نیز همراه با غذاهای گیاهی خود مصرف می کنند. برخی افراد نیز از الگوهای غذایی پیروی می کنند که بیشتر گیاهی هستند، اما ممکن است شامل مقدار کمی گوشت، مرغ و غذاهای دریایی نیز باشد.
نکته: اگر به دنبال یک برنامه غذایی گیاهی هستید، بهتر است به این نکته توجه کنید که برنامه غذاییتان به اندازه کافی شامل مواد مغذی مختلف که در رژیم های غذایی شامل محصولات حیوانی مانند؛ پنیر، تخم مرغ، گوشت و شیر باشد.
مواد مغذی که ممکن است یک رژیم غذایی گیاهی فاقد آن باشد، همراه با  غذاهایی که می تواند در تأمین این مواد مغذی به بدن کمک کند، در جدول زیر نشان داده شده است
 
ماده مغذی منابع اصلی
کلسیم محصولات لبنی، نوشیدنی های سویا غنی شده با کلسیم، توفو تهیه شده از سولفات کلسیم، خربزه، کلم، کلم بروکلی
آهن کاشو، اسفناج، عدس، نخود، نان یا غلات غنی شده با آهن
پروتئین تخم مرغ، محصولات لبنی، حبوبات، دانه های روغنی، سویا، توفو، تمپه، همبرگر سویا
ویتامین ب 12 تخم مرغ، محصولات لبنی،
ویتامین د غذاها و نوشیدنی های غنی شده با ویتامین د، شامل؛ شیر، نوشیدنی های سویا و غلات
روی غلات کامل، آجیل، سویا، سبزیجات برگدار (کلم، کاهو، اسفناج)
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری