محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

آیا خوردن پنیر آدم را خنگ می کند؟

تاریخ: ۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 241

از گذشته در بین مردم تصور میشد که پنیر باعث خنگی میشود . درواقع به دلیل بالا بودن کلسیم در پنیر و برای جذب بهتر کلسیم , به میزان فسفر بیشتری نیاز است و همانطور که می دانید منبع اصلی فسفر مغز انسان است پس زمانی که ماده ی غذایی همچون پنیر که برای تجزیه شدن در بدن نیاز به فسفر دارد وارد بدن می شود سوخت و ساز فسفر بیشتر اتفاق می افتد. حال برای اینکه این سوخت فسفر سبب ضعف مغز نشود گردو مکمل خوبی است چرا که گردو منبع خوبی از فسفر و ویتامین D است و نیاز پنیر را برطرف کرده و دیگر نیازی به فسفر مغز نمی باشد.
 

 

فواید مصرف پنیر

آیا مصرف پنیر فرد را خنگ می‌کند

 متن پاسخ
پنیر به عنوان جزیی از گروه لبنیات، منبع خوبی از پروتئین، کلسیم و فسفر است. در عین حال یك ماده خیلی خوب برای تامین لبنیات مورد نیاز بدن است.
مناسب ترین نسبت میان کلسیم و فسفر ،مشابه ترکیب شیر مادر یا استخوان های بدن است. یعنی به ازای هر 1000 میلی گرم کلسیم دریافتی 440 میلی گرم فسفر باید دریافت شود. جالب است بدانید که چنین نسبت مناسبی در مواد غذایی مثل شیر، پنیر و همچنین لیمو، پرتقال، کلم و گل کلم و هویج دیده می شود. البته شیر و لبنیات منبع غنی تری از کلسیم هستند.
در ادامه دكتر نسرین امیدوار ، متخصص تغذیه , با رد تاثیر مصرف پنیر در کم شدن هوش افراد , می افزاید : اگر بتوان در وعده صبحانه در كنار پنیر، سبزیجاتی مانند خیار و گوجه یا مانند برخی از مردم نقاط كشور مغز گردو و یا بادام مصرف كرد، تركیب كاملی خواهد بود ولی اصلا ضرورتی ندارد پنیر با گردو مصرف شود، چرا كه گردو یا بادام تنها یك كامل كننده خوب هستند و چنانچه پنیر به طور خالص مصرف شود هیچ لطمه‌ای به بدن نمی‌زند.
وی می‌گوید: مهم این است كه تعادل بین كلسیم و فسفر در برنامه غذایی حفظ شود. چرا كه اگر از منابعی كه از كلسیم غنی بوده مانند پنیر استفاده شود و از مواد دارای فسفر، آهن و سایر املاح مهم استفاده نكنیم تعادل بدن به هم می‌خورد.
 
 
 
دكتر امیدوار تاكید می‌كند:‌تاكنون شواهد علمی مبنی بر این موضوع كه اگر پنیر زیاد مصرف شود هوش انسان آسیب می‌بیند مشاهده نشده است.
اگر به همراه پنیر هنگام صبحانه یا ناهار و یا شام گردو خورده شود نسبت کلسیم به فسفر بهتر برقرار می‌ شود. اما اگر بتوانیم طوری برنامه ‌ریزی کنیم و مواد غذایی متنوعی را داشته باشیم که از آن طریق فسفر کافی به بدن برسد، نیازی نیست که حتما در کنار آن گردو بخوریم.
باید توجه داشت که در گذشته به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی، برخی پنیرها سبب بروز بیماری ‌هایی در افراد می ‌شد به همین دلیل عده ‌ای تصور می ‌کردند خوردن پنیر سبب کاهش هوش و به قولی خنگ شدن می ‌شود، در حالی که این‌ طور نیست.
همچنین توجه داشته باشید که پنیر حاوی ماده‌ای به نام تیرامین است ، این ماده می‌تواند در صورت عبور از سد خونی مغز وارد مغز شود و کاهش عملکرد ذهنی فرد را در پی داشته باشد، هرچند در عمل باعث کاهش هوش فرد مصرف‌کننده نمی‌شود چرا که در بدن ما آنزیم خاصی وجود دارد که به محض تماس با پنیر آن را تجزیه می‌کند و در صورتی که نقصی در عملکرد این آنزیم وجود نداشته باشد و مقادیر پنیری که فرد می‌خورد بیش از ظرفیت خنثی‌سازی این آنزیم نباشد، این آنزیم براحتی می‌تواند از پس مقادیر معمول تیرامین برآید و مانع ورود این ماده به مغز شود .
در اخر بهتر است بدانیم که مصرف پنیر باعث استحکام استخوان ها , جلوگیری از پوسیدگی دندان , تقویت سیستم ایمنی و… میشود .

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری