محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

تغذیه مناسب برای شادابی در بهار

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۲۲ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 189
در فصل بهار تغذیه صحیح، متعادل و سرشار از خوراکی های فصل،  ریزمغذی های ضروری برای عملکرد صحیح اندام های بدن، شادابی و طروات ظاهری را تامین می کند.
شروع فصل بهار در کنار هوای دلپذیر و طروات طبیعت با نوعی از بی حالی، افت انرژی و خستگی همراه است که به خاطر سرما، تغذیه و دیگر شرایط زمستان اتفاق می‌افتد. اما طبیعت در این روزها بسیار سخاوتمند بوده و کافی است با گنجاندن خوراکی های بی نظیر این فصل از نشاط و شادابی لذت برد.
تغذیه صحیح، متعادل و سرشار از خوراکی های فصل ریزمغذی های ضروری برای عملکرد صحیح اندام های بدن، شادابی و طروات ظاهری را تامین می کند. آغاز بهار فرصتی عالی برای انتخاب رژیم غذایی صحیح و بهبود وضعیت سلامتی است که رعایت اصول مهم تغذیه و سلامت در این باره بسیار مفید خواهد بود:

میوه ها و سبزیجات

میوه ها و سبزیجات کالری چندانی ندارند اما در افزایش احساس سیری بسیار مؤثرند و مانع از پرخوری و افزایش وزن می شوند. نیمی از یک بشقاب غذای ایده آل میوه ها و سبزیجات هستند و نیمی دیگر پروتئین ها و غلات.
توصیه می شود از مصرف غذاهای آماده و فرآوری شده نیز پرهیز کنید و سبزیجات سبز، جوانه دانه ها و غلات سبوس دار را به وفور میل نمایید زیرا به دفع مواد سمی جمع شده در بدن طی زمستان کمک می‌کند. همچنین بهتر است سبزیجات خام مصرف گردد و در صورت نیاز به طبخ، روش هایی مانند بخارپز انتخاب گردد.  
ادویه ها و سبزیجات معطر را برای طعم بهتر غذاها استفاده کنید که در میان آنها زردچوبه برای غذاهای این فصل عالی است.
با تمام شدن زمستان بدن به مراقبت و هماهنگی خاصی نیاز دارد. مصرف ویتامین C در این فصل برای رفع خستگی، تحریک بدن و افزایش کارایی بسیار مؤثر است. به علاوه، این ویتامین در ساخت کلاژن، حفظ عملکرد قدرت ایمنی، تشکیل گلبول های قرمز و بهبود جذب آهن موجود در سبزیجات نقش دارد.
بسیاری از میوه ها و سبزیجات بهار سرشار از ویتامین ها هستند که به حفظ سلامتی و شادابی کمک می کند. از جمله بهترین آنها می توان به مارچوبه، تربچه، توت‌فرنگی و ریواس اشاره کرد.

 

امگا 3

اسیدهای چرب امگا 3 جز بهترین خوراکی های حفظ سلامتی هستند که در پیشگیری از سرطان، ناراحتی‌های قلبی عروقی، بهبود عملکرد مغز، کاهش استرس و تقویت قدرت دفاعی بدن نقش دارند. برای داشتن پوستی سالم و زیبا فیبرها و اسیدهای چرب امگا 3 در برنامه غذایی گنجانده شود و حتی الامکان از خوراکی های سرشار از شکر و چربی های اشباع پرهیز گردد.
ماهی منبع غنی این اسیدهای چرب  بوده و ماکرو یکی از ماهی های بهار است که منبع غنی از ویتامین های B و D، سلنیوم، آهن و به خصوص اسیدهای چرب است. ماهی برای سلامت لب و عروق مفید است اما بوی نامطبوع آن عده ای را از خوردن آن بازمی دارد که ماهی ماکرو خصوصا به شکل کبابی این مشکل را ندارد.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی طبیعی بسیار عالی است که آرام بخشی مهم ترین شهرت آن است. این چای حاوی مولکولی به نام کاتچین از گروه آنتی اکسیدان های فلاونوئید است که فقط در گیاهان وجود دارد. به این ترتیب چای سبز با افزایش مصرف انرژی و تحریک چربی های جمع شده بدن طی زمستان به کنترل وزن کمک می کند.

بهره مندی از نور خورشید

در فصل بهار خود را از گردش در طبیعت و بهره مندی از نور خورشید محروم نکنید. ویتامین D تحت تاثیر نور خورشید در بدن سنتز می شود که تاثیر مستقیمی در جذب کلسیم و فسفر استخوان ها دارد. بهتر است سه روز در هفته به مدت 15 دقیقه در معرض نور خورشید باشید.
نوشیدن آب هویج روشی عالی برای محافظت از پوست در برابر پرتوهای خورشید است. بتا کاروتن هویج در بدن به ویتامین A تبدیل می شود که برای سلامت پوست و مخاط ها مفید است. نوشیدن روزانه یک لیوان آب هویج به مدت 3 هفته پوست را برای مواجهه با پرتوهای خورشید آماده می کند.
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری