محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

رمضان ماه خودسازی

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۲۵ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 224
روزه داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه باشد ،ثمراتی چون کم شدن چربی های ذخیـره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد ( البته به شرطی که برنامه غذایی منظمی برای افطار و سحر تنظیم شود 
حکمت اصلـی روزه داری گام نهـادن در مسیر تقـوا و پرهیز از گناهان است و فواید بهداشتـی و درمـانی روزه داری  از ثمرات فرعی اما حیاتی آن محسـوب   می شود . روزه مایه استقرار و تثبیـت اخـلاص نزد انسان ، آرامش روان و ایمن بودن از آشفتگی و اضطراب است و آثار بهداشتی و درمانی فراوانی دارد باستنـادآیه 184  سوره بقـره  ”  فلسفه روزه قراردادن انسان در مسیر دستیابی به تقوا است”.
اگر چه مومن فقط به قصد اطاعت از خداوند منان روزه می گیرد ، اما علاوه بر برکات معنوی ، از فواید جسمی و روانی روزه نیز سود می برد .
روزه داری صحیح که با کاهش مصرف غذا همراه باشد ،ثمراتی چون کم شدن چربی های ذخیـره ، کم شدن میزان چربی خون و کلسترول و فعال شدن سیستم ایمنی بدن را به دنبال دارد ( البته به شرطی که برنامه غذایی منظمی برای افطار و سحر تنظیم شود .
باید توجـه داشت که در ماه مبارک رمضان در مجمـوع نسبت به ماه های دیگر باید 20-30 % کمتر غذا بخوریم تا فـواید روزه و قصد اصلـی آن محقق شود از این طریق ، هم با احسـاس گرسنگی آشنا می شویم و هم می توانیم وعده غذایی حذف شده را از لحاظ مالی یا غذایی در اختیار نیازمندان قرار دهیم .بدیهی است مصرف کمتر غذا (ولی به اندازه مورد نیاز بدن ) می تواند موجب رسیدن بیشتر مواد غذایی به سایر مردم شود و لذا فشار کمتری به محیط زیست وارد می شود .
مجموعه مقالات زیر در باره جنبه های مختلف حفظ سلامت و تغذیه مناسب در این ماه مبارک می تواند راهنمای مناسبی برای روزه داران محترم باشد

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری