محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

سلامت و پزشکی از راه دور – قسمت سوم

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۲۹ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 188

 

سلامت و پزشکی از راه دور به چهار دسته تقسیم می شود

  1. سلامت موبایل mHealth
  2. ویدئو زنده Live Video
  3. ذخیره و ارسال Stone – and – forward
  4. پایش از راه دور بیمار Remote Patient Monitoring

سلامت موبایل ( mHealth )

به استفاده از تلفن همراه و تکنولوژی های بی سیم برای مراقبتهای پزشکی اطلاق می شود و نمونه متداول آن اپلیکیشن های پزشکی و سلامتی است که امروزه به صورت فراوان روی تلفن های همراه قابل نصب و کاربرد هستند. یکی از سرویس های سلامت از راه دور که به صورت mHealth وجود دارد، تن پوش ها و سنسورهای هوشمند هستند که با نام Wearable Sensor ها قابل پوشیدن و یا گچتهای قابل حمل بوده که با مانیتور کردن اندیکیتورهای بالینی افراد، تحول شایانی را در درگیر نمودن نه تنها بیماران بلکه همه افراد از جمله ورزشکاران را هم فراهم نموده است.

سنسورهای تن پوش یا قابل پوشیدن Wearable Sensor

این سنسورهای قابل نصب در قسمتهای مختلف بدن و یا در کفش ورزشکاران و یا به صورت تن پوش و همچنین Smart Watch می باشند و در تمرینات ورزشی برای مانیتور کردن متریک هایی نظیر کالری، وزن، ضربان قلب، تعداد تنفس و گرمای بدن استفاده می شوند و کمک به سزایی در تصمیمات بعدی مربیان ورزشکاران می نمایند.

بعضی از این سنسورها قادرند اطلاعات را پردازش نموده و تحلیل نمایند و بعضی از آنها با استفاده از سیستم های هوش مصنوعی و سیستم های پشتیبان تصمیم گیری مشاوره های لازم برای تغییر وزن، تغییر زوایای بدن، تغییر تغذیه و روش های مدیریت بدن را ارائه می دهند.

در حال حاضر بیشتر این سنسورها برای  سلامتی و تناسب اندام بکار می روند و مزیت آنها در درگیر کردن هرچه بیشتر افراد در کنترل سلامت خودشان، افزایش خدمات مراقبتی در خارج از حوزه بیمارستانی و کلینیکی و همچنین کاهش هزینه های پزشکی است. افق یابی سلامت از راه دور یا سلامت الکترونیک نشان می دهد که آینده پزشکی به سمت سیستمهای Self-management از طریق mHealth پیش می رود که این تن پوش های هوشمند از جمله مواردی هستند که پیش بینی می شود تا سال 2020 مارکتشان به 41/14 بیلیون دلار آمریکا برسد.

اولین بیمارستان بدون تخت دنیا

بیمارستان Mercy Virtual اولین بیمارستان الکترونیکی بدون تخت در دنیا می باشد که از تله مدیسین برای کلیه بیماران استفاده می نماید. در سال 2018 با استفاده از تکنولوژی تن پوشها ی هوشمند و سنسور های هوشمند برای بیمارانش در نقاط مختلف آمریکا امکانات بسیار جالبی را در مانیتور کردن آنها فراهم کرده تا بتواند از وضعیت بیمار به صورت لحظه به لحظه مطلع باشد. مزیت مانیتور کردن لحظه به لحظه بیمار در پیش بینی مشکلات آینده بالینی بیمار می باشد که پزشکان را قادر می سازد قبل از اینکه بیمار به شرایط بحرانی برسد اقدام به مداوا و سرویس های پزشکی می نمایند.

همانگونه که می بینید تکنولوژی های دیجیتالی در پزشکی دنیای سرویس دهی به بیماران را متحول ساخته است و پیش بینی میشود در سالهای آینده خدمات پزشکی از بیمارستان ها به خانه ها و با همکاری بیشتر بیماران با تیم های پزشکی برای درمان،منجر به سلامت و پزشکی از راه دور باشد.

دکتر دینا زیادلو

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری