محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

غذاهایی برای مقابله با آلرژی بهاری

دسته‌بندی: سلامت
تاریخ: ۱۰ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 221
گنجاندن بعضی از خوراکی‌ها با تقویت ایمنی بدن می‌تواند در مقابله با آلرژن‌ها یا مواد محرک مؤثر باشد و علائم آلرژی را تسکین دهد
حساسیت تنفسی در فصل بهار بسیار شایع است زیرا زمان گرده افشانی گل ها و گیاهان است. براساس آمار حدود 30 درصد بزرگسالان و 20درصد کودکان از علائم حساسیت مانند گرفتگی بینی، عطسه، پرخونی بینی و… رنج می برند. البته آلودگی هوا طی سال های اخیر نیز در تشدید آن تاثیر داشته است زیرا حجم بالای اکسید کربن در هوا علاوه بر بیشتر شدن گرده ها موجب افزایش حجم و حساسیت بیشتر آنها نیز می شود.
گنجاندن بعضی از خوراکی‌ها با تقویت ایمنی بدن می‌تواند در مقابله با آلرژن‌ها یا مواد محرک مؤثر باشد و علائم آلرژی را تسکین دهد:

کلم بروکلی

کلم بروکلی از دو جنبه در کاهش علائم حساسیت نقش دارد. نخست مقدار بالای ویتامین C آن است که نقش آنتی هیستامین طبیعی را دارد و مانع از ترشح هیستامین توسط گلبول های سفید می شود. همچنین سبزیجات چلیپایی از جمله کلم بروکلی به باز شدن مجاری تنفسی و رفع مخاط ها کمک می کنند.

انگور سیاه

آنچه سبب رنگ تیره انگور سیاه می شود نوعی آنتی اکسیدان پلی فنول به نام رسوراتول است که بر اساس تحقیقات می تواند مانع از واکنش های آلرژی زا تحریک شده توسط ایمونوگلوبین E شود.

شکلات تلخ

کاکائو نیز مانند انگور سیاه با کاهش سطح آنتی کورهای تحریک شده توسط ایمنوگلوبین های E با علائم آلرژی مقابله می کند.

کلم

کلم برگ و کلم پیچ سرشار از کاروتنوئیدهاست که برای تسکین علائم رینیت آلرژیک مفید خواهد بود. برای افزایش سطح جذب کاروتنوئیدها در بدن بهتر است برگ های کلم با چند دقیقه ای در روغنی سالم مانند روغن زیتون آغشته شود.

مرکبات

گریپ فوروت، پرتقال و دیگر مرکبات منبع غنی ویتامین C هستند. این ویتامین نه تنها می تواند مانع از ترشح هیستامین شود بلکه با خستگی ناشی از حساسیت نیز مقابله می کند.

سیر و پیاز

کرستین سلاح بی نظیر برای مقابله با حساسیت هاست که مانند داروهای آنتی هیستامین عمل می کند. سیر و پیاز و همچنین سیب سرشار از این ماده هستند. البته باید توجه داشت که در موارد حساسیت به درخت غان نباید سیب مصرف کرد زیرا معمولا حساسیت تشدید می شود.

جعفری

این سبزی معطر نیز سرشار از ویتامین C است که در صورت تازه بودن مانع از ترشح هیستامین می شود. البته جعفری خاصیت مدر دارد و در صورت مصرف زیاد باید با پزشک مشورت نمود.

آناناس

این میوه استوایی حاوی آنزیمی به نام بروملائین است که تاثیر ضدالتهاب قوی دارد که البته برای تسکین سینوزیت ناشی از حساسیت تنفسی نیز مفید خواهد بود. همچنین منبع غنی از ویتامین C نیز محسوب می شود. برای بهره مندی بیشتر از خواص آن توصیه می شود به جای کمپوت میوه تازه میل شود.

گزنه

نمی توان در مورد خوراکی های ضد حساسیت صحبت کرد و نامی از گزنه نبرد. این سبزی حاوی هیستامین؛ ماده ای که در زمان واکنش به یک آلرژن تولید می شود، است. مصرف دمنوش گزنه در طولانی مدت حالتی شبیه حساسیت در بدن ایجاد می کند و مقاومت بدن را افزایش می دهد. در این فصل می توان بر های گزنه را مانند اسفناج در سوپ استفاده کرد زیرا مقدار بسیار بالایی ویتامین C دارد. البته مراقب باشید حتما گزنه را پخته مصرف نمایید تا اسید فرمیک موجود در برگ های آن از بین برود.
برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری