محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

مواد غذایی و سرطان

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 229
سبــزی ها و میوه ها حاوی مواد ضد سرطان گوناگونی هستند. دریافت بالای میوه ها و سبزی ها باعث کاهش شیوع بعضی از انواع سرطان می شود. البته تاثیر مصرف میوه ها و سبزی ها در کاهش خطر انواع سرطان نسبت به

گوشت ها:

      مصرف گوشت قرمز با افزایش خطر بسیاری از سرطان ها مرتبط شناخته شده است. از مهم ترین این سرطان ها می توان کولون، رکتوم و پروستات را نام برد. البته مطالعات بیشتری در این زمینه مورد نیاز است.

      NOC:N – نیتروژ موتاژن که از بقایای نیتروژن گوشت قرمز تولید می شود و بیش نیازهای آن در گوشت های فرآیند شده می تواند یکی از دلایل این افزایش خطر باشد.

      در یک بررسی مشاهده شد که آهن هم (گوشت قرمز) باعث تحریک تولید NOC در افراد سالم می شود.

      بسیاری از مطالعات نشان دادند که دریافت زیاد گوشت قرمز احتمال خطر سرطان پروستات را 30% افزایش می دهد.

لبنیات:

      در بعضی از مطالعات احتمال کاهش خطر ابتلا به بعضی از سرطان ها مثل کولورکتان (به دلیل تاثیر کلسیم و ویتامین D) و پستان با مصرف لبنیات کم چرب مشاهده شد.

      در بعضی از مطالعات نیز افزایش خطر ابتلا به سرطان پروستات و در یک مطالعه افزایش خطر سرطان پستان قبل از یائسگی مشاهده شد.

سبزی ها و میوه ها:

      سبــزی ها و میوه ها چای مواد ضد سرطان گوناگونی هستند. دریافت بالای میوه ها و سبزی ها باعث کاهش شیوع بعضی از انواع سرطان می شود. البته تاثیر مصرف میوه ها و سبزی ها در کاهش خطر انواع سرطان نسبت به مطالعات گذشته کمتر است که می تواند به دلیل تاثیر عوامل مداخله گری باشد که در مطالعات پیشین در نظر گرفته نمی شد.

      در هر حال بعضی از ترکیبات خاص موجود در میوه ها و سبزی ها در کاهش خطر بعضی از انواع سرطان موثر شناخته شده اند. به عنوان مثال گوجه فرنگی و مواد غذایی حاوی سیکوپن در کاهش خطر سرطان پروستات موثر شناخته شده اند.

      سبزی های خانواده کلم در کاهش انواع سرطان مثل پروستات، کیسه صفرا و ریه موثرند. ارتباط بین مصرف سبزی های حاوی آلیوم که کاهش سرطان معده، میوه های غنی از فولات و سرطان کولون و مرکبات و سرطان ریه مشاهده شده است.

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری