محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

کاربرد طب سوزنی کف سر در درمان برخی از بیماری های عصبی

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۲۶ فروردین ۱۴۰۰
بازدید: 245

در این مقاله کوتاه، فواید طب سوزنی بر روی پوست سر توضیح داده می شود. نواحی موجود برای طب سوزنی روی پوست سر که شامل پنج لایه است در ارتباط نزدیک با سیستم عصبی است. سیستم عصبی انسان شامل سیستم عصبی مرکزی و محیطی است. سیستم عصبی مرکزی شامل مغز و طناب نخاعی بوده و سیستم عصبی محیطی شامل اعصاب حسی و حرکتی و گانگلیون ها است. در طب سوزنی کف سر تمرکز بر روی نقاطی است که با مغز ارتباط نزدیک دارد. در باور طب سنتی چینی تمام کانال ها و سیستم عروقی به طور مستقیم و غیر مستقیم با سر و مغز ارتباط برقرار می کنند.

پاتولوژی
نقاطی که درروی پوست سردر طب سوزنی تعیین می شود برای درمان عدم تعادل و توازن مورد استفاده قرا می گیرند. به عبارت دیگر، زمانی که عملکرد مغز نرمال نیست و عدم تعادل و توازن در یک قسمت از مغز وجود دارد، یک ناحیه مشخصی از پوست سر را، که با عملکرد غیر نرمال و عدم توازن در ارتباط است، می توان برای تشخیص و درمان اختلال استفاده کرد. زمانی که با درمان طب سوزنی یک ناحیه از پوست سر تحریک می شود، درمان به قسمتی از مغز هدایت می شود. هر قسمت از مغز مربوط به یک عملکرد عصبی فیزیکی خاص در مغز است.

تشخیص
به طور کلی، درد شدید نشانه شرایط حاد است، در حالیکه درد مبهم نشانه مشکل مزمن است. نواحی حساس به لمس در روی پوست سر ممکن است به علت صدمه فیزیکی باشد یا ممکن است به عملکرد بخش هایی از کورتکس مغز مرتبط باشد. بعضی از نواحی در پوست سر ممکن است در واکنش به اختلالات مغزی، به لمس حساس شده باشند. این نواحی در تعیین نقطه مناسب برای طب سوزنی مفید و کمک کننده هستند.

شایع ترین اختلالات بالینی که طب سوزنی توصیه می شود

فلج

شامل فلج یک طرفه، فلج دو طرفه، فلج نیمه بدن، فلج نیمه تحتانی بدن، فلج بدن از گردن به پایین، مشکل در بلع و سکته مغزی

درد در هر قسمت از بدن

شامل خار پاشنه، سندرم پای بی قرار، فیبرومیالژی، درد کمر و درد زونا

 

 

 

 

عدم قدرت تکلم

شامل اختلال تکلم بیانی، اختلال تکلم دریافتی، اختلال تکلم در بیان اسم ، اختلال تکلم تشنجی، و فلج تارهای صوتی

اختلال حسی اندام ها

شامل وزوز گوش، از دست دادن بینایی، و دوبینی

خیلی مهم است که به بیمار اطمینان خاطر داده شود که سوزن نرم و راحت به پوست وارد می شود و صدمه ای به بافت مغز نمی زند. می توان سوزن را در کف سر جایگزین کرده و به بیمار اجازه بدهیم که در مطب راه برود.

بیمار هرچه زودتر پس از بروز بیماری درمان را شروع کند نتیجه بهتری را به دست می آورد. درمان بهتر است که ۲ تا ۳ روز در هفته برای دو هفته اول انجام بشود و سپس ۲ بار در هفته برای ۲ هفته بعدی و تکرار بر اساس پیشرفت و نتیجه درمان ادامه پیدا کند.

برچسب‌ها:

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری