محصول به سبد خرید اضافه شد
0
محصولات لاغری و چاقی| وارد شوید| ثبت نام کنید

کلیاتی درباره میوه به

دسته‌بندی: مطالب آموزشی
تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹
بازدید: 168
به سرشار از ویتامینهای A و B و املاح آهکی و تانن است از این رو برای مبتلایان به بیماری سل غذای مطلوبی است.. به دارای پروتیین ، کربوهیدرات ، لیپید و آب است .میوه به منبع عالی ویتامین C است.

میوه بـِهدارای گوشت خشک و کرکی است که طعمی ترش و تقریبا گس دارد .میوه رسیده زرد رنگ ، گرد و یا به شکل گلابی است و در سطح آن پوشیده از کرک بوده و دارای طعمی مطبوع ، شیرین و یا کمی ترش است.. با این حال وقتی به پخته می شود بو و طعمی بسیار خوش دارد. برای کمپوت مناسب است و بصورت مربا و مارمالاد نیز کاربردی عالی دارد.

تا آنجا که می توانید درشت ترین میوه را انتخاب کنید. میوه ها باید سفت باشند و در صورتی که قسمتی از آن ضربه خورده باشد به دلیل فعال شدن آنزیم ها قهوه ای رنگ می شود. به همین دلیل باید حمل و نقل آنها با دقت کافی انجام شود. «به» مثل سیب ممکن است سبز کم رنگ یا مانند یک سیب طلایی زرد باشد.معمولا به اول فصل سبزتر و به آخر فصل طلائی تر می باشد اما هر دوی آنها آماده طبخ هستند. می توان آن را در یخچال به مدت یک تا دو ماه نگهداری کرد پیشنهاد می شود به را همانند سیب در یخچال نگهداری کنید اما برای جلوگیری از فساد آنها را داخل چیزی بپیچانید.

به های عطری کوچک تر دارای پرزهایی روی پوستشان هستند که پس از شستن میوه به راحتی از بین می روند. مانند سیب و گلابی ، به را نیز می توان پوست کند و هسته آن را خارج نمود. طبخ به موجب بهتر شدن طعم آن می شود.

خواص تغذیه ای میوه به:
به سرشار از ویتامین های A و B و املاح آهکی و تانن است از این رو برای مبتلایان به بیماری سل غذای مطلوبی است.. به دارای پروتیین ، کربوهیدرات ، لیپید و آب است .میوه به منبع عالی ویتامین C است. زمانی به منبعی از یک ماده مغذی منبع عالی گفته می شود که 20درصد یا بیشتر از نیاز روزانه به آن ماده مغذی در صورت مصرف تامین شود. این میوه به دلیل داشتن فیبر فراوان فراهم کننده بخش مهمی از نیاز روزانه به فیبر رژیمی است. فیبر با افزایش حجم مواد دفعی به سلامت دستگاه گوارش کمک می کند. طعم گسبه دلیل تانن زیاد موجود در است.

ترکیبات شیمیایی: یک میوه متوسط «به» به اندازه 90 گرم شامل 52 کیلو کالری انرژی است و 37/0 گرم پروتئین، 08/14 گرم کربوهیدرات، 09/0 گرم چربی و 7/1 گرم فیبر رژیمی دارد.

علاوه بر آن در 100 گرم میوه به مواد زیر موجود است :

آب              83 گرم
مواد قندی          10 گرم مواد نشاسته ای      5 گرم
کلسیم          10 میلی گرم فسفر            17 میلی گرم
آهن            0/8 میلی گرم پتاسیم           195 میلی گرم
سدیم           5 میلی گرم ویتامین آ         40 واحد
ویتامین ث       15 میلی گرم ویتامین ب 1   0/02 میلی گرم
ویتامین ب 2    0/03 میلی گرم ویتامین ب 3    0/2 میلی گرم

 

slim

دیدگاه‌ها

رفتن به بالای صفحه

فروشگاه اینترنتی قرص لاغری، مرکز خرید انواع قرص های لاغری